Jag ställer om trycket under körning med lambdasonden bortkopplad från bränsleboxen och voltmätaren kopplad till signalkabeln på lambdasonden. Då visar ju voltmätaren proportionerligt mot syrehalten i avgaserna utan inblandning från bränsleboxen, eller hur?? Då justerar jag trycket till voltmätaren stannar kvar på omkring 0,7V. I och med lambdan är bort kopplad från boxen så går motorn i "nödläget" och det borde i så fall bli ungefär detsamma som om du inte hade lambdastyrning, rätt eller fel?? Jag läste detta på detta forum, men det är ju flera år sedan när jag började med att köra på E85 på denna bil (runt 2011 - 2012).I vart fall så blev det inga felkoder i lördags när jag körde och den stod hela söndagen och i morse startade den som vanligt (utan choke, med motorvärmare), går som en klocka helt utan anmärkning, men felkod 2-3-2 när jag kollade
Ska kolla närmaste dagarna nu att stanna och kolla felkoder så fort den blir varm. nolla om det finns någon och köra vidare och se om den kommer tillbaka med varm motor. Lambdasonden är c:a 4 år gammal Biltemas "modellanpassade" med icke skarvade kablar. Har hört en del negativt om just dessa. Ska koppla in voltmätaren igen och se när den börjar "vandra". Jag vet ungefär hur långt jag kört innan när den börjar vandra, Ska även ohmmäta förvärmningskablarna för att kolla om dom är Ok. Det dröjer nog innan jag hinner göra detta, det lär komma annat emellan nu framöver
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR