Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 18-01-18 22:43

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 107 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 745 glt
InläggPostat: tor 17-12-28 14:10 

Idag fick jag lite tid över så jag kollade på ovan nämnda. 0,562V ska väl vara godkänt. Satte ihop kontaktstyckena, slog på tändningen igen och väntade. Inget hände, efter 10 minuter skulle jag starta och se vad som hände. Inget batteri, dimljusen var också på.... :evil: Satte på laddaren och fixade frukost. Skulle köpa bräder till min pågående renovering av förråd, så jag provade att starta efter en 1/2 timme och den gick igång. Jag vet inte hur många gånger jag kollat på och omkring det främre avgasröret efter läckor utan resultat, nu hördes det. Fästet mellan sprängkåpan och främre röret har lossnat och tagit en bit av röret med sig. Det har säkert varit en liten läcka en längre tid, men nu har jag i alla fall ett fel att reparera. Får se senare varför inte V rörde sig neråt, kan vara att boxen stängdes av när batteriet började ta slut.

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B

Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+

Inläggsrubrik: Re: Volvo 745 glt
InläggPostat: tor 18-01-18 14:42 

Äntligen fått ihop grejer till min Volvo, det går inte att köpa "över disk" längre till 16V motorn. Biltema hade ett främre avgasrör i någon butik uppåt landet alla fall, det hämtade jag i söndags. Packning mot grenröret hade dom "på hyllan", likaså stålringen (samma som till turbon) men packningen mellan topplock och grenrör (http://www.mister-auto.se) den kom på posten igår och ska hämtas idag. Pensionär i morgon fredag så jag håller tummarna på att det blir bra väder.
Bilen har gått som en klocka sedan den "strulade" för några veckor sedan, f--n vet vad som for i den. Misstänker fortfarande dåligt bränsle 1,5 l/milen senaste tankningen, ska tanka när (om) jag blir färdig i morgon och köra ett ärende (tur och retur) till Laholm. det bli nog sammanlagt 8 - 10 mil så det borde vara lagom att tanka när jag kommer hem igen. Måste fixa kabeln till diagnostik boxen också...... Och det är dax för besiktning också. Sista gången kanske..... :roll: den får gå i 2 år sedan innan det är dax igen, om det går bra denna gång

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 107 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme