Har verifierat att jag har TK 3.7, så det är ju skönt. Har även varit på skroten och lyckades inte hitta någon pålitlig ECU (kände inte till att 9-5:ans ECU var kompatibel), så om någon har en över kanske jag kan köpa den, eller kanske beställa från någon skrot istället så slipper jag gå ut i leran igen
... Knipsade av en anslutningskabel till ECU:n, så nu återstår CAN-USB/BDM-hårdvara och som sagt en ECU, samt en biopowerbinär. Man skulle ju även ta risken och gå in och leka med sitt originalstyrdon direkt med alla problem det kan innebära....
En länk till guiden jag utgår ifrån:
https://www.dropbox.com/s/h3spyawblvmocwo/Saab.docEnligt denna föreslås CAN som den primära metoden, med det nämns också mycket riktigt att skiter det sig med flashet så är det bra att ha en BDM-adapter tillgänglig. För mig är det primärt en kostnadsfråga: Jag väntar mig inte att flasha jättemånga gånger om biopowerbinären verkar vettig - det skulle möjligen vara att jag pillar på fullgasanrikningen för att köra så mycket closed loop som möjligt, om den nu är aktiv i E85-läge. Ur den synvinkeln kanske CAN-USB är vägen att gå, men om johnc:s adapter går att få tag på billigare så väljer jag ju hellre den alla gånger.
BDM verkar lite pilligare att jobba med. Är det lödning på kretskortet och JTAG som gäller? Om sådant arbete går att undvika löder jag hellre dit CAN-anslutning med seriell port enligt guiden.