Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 19:10

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Renault Megane 1.6 project
InläggPostat: mån 10-03-15 22:46 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
Hi!

we have a Renault Megane 1.6, convertet to ethanol by our piggy-back device (BIO-adapter).

52 000 km on our really terrible gasoline, and 300 km on ethanol ;)

Bild

Bild

We were very surprised when we took off head - pistons was very clean.

Bild

Bild

now we will gain compression ratio to 12:1 by modifying pistons - miling heads is can't be done on this engine.

owner of car is engine mechanic, who "tune" racing engines. racing fuel is very hard-to-get and price is very high, methanol is banned as poison, price for pure drinkable ethanol is very high too. but fuel ethanol costs 0.5-0.6 $ / liter - they was very glad to hear this :-)

new pistons, now compression ratio is 12:1, original compression was 8.9:1 (measured value, but in manual for this engine was 9.8:1)

Bild


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 10-03-16 22:29 
Offline

Blev medlem: sön 07-07-08 13:27
Inlägg: 57
Ort: Från
Interesting. Is that engine similar to the Renaultengine in the Dacia MCV,K4M 690?

Any change in fuelconsumtion with the raised compression ratio?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 10-03-16 22:51 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Citat:
We were very surprised when we took off head - pistons was very clean.


this is normal! 8)

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 10-03-17 21:55 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
engine was assembled in monday, everything works fine.

acceleration not increased, but torque is much, much bigger.

i think fuel or intake air heating will solve "acceleration problem" - we have temperature about -5C now.

fuel consumption is lower - about 10%, later i can tell more accurate.

any detonation at all

modifying of all 4 pistons cost about $100.
ignition timing not changed.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 10-03-17 22:51 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
Obormot skrev:
----
acceleration not increased, but torque is much, much bigger.

-----

This is a self contradiction. How do you measure acceleration and torque?

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 10-03-18 06:05 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
by driving :)

about torque - you can drive at 2000 rpm on 5-th gear uphill almost not touching accelerator pedal and engine pulls very good. like on diesel engine.

but acceleration from 0 to 100 km/h not significally increased.

now we making test driving for determine fuel consumption and acceleration, maybe we will do a test on device like this (i don't know how it will be correct in english)

Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011