Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-04-18 09:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tempgivare till AUTOFFV?
InläggPostat: lör 12-05-12 19:27 
Offline

Blev medlem: lör 08-06-28 20:32
Inlägg: 21
Ort: Från
Hej,
Mätte min kallstartsgivare och märkte att denna var kass då jag saknar resistans helt. Det är orginalgivaren till Abcessos AutoFFV. Någon som vet vilket fabrikat / modell denna är så jag kan skaffa en ny? Orginalgivaren är inte märkt med något ...


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 12-05-12 20:01 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Du kan möjligen leta fram Volvos katalognummer på den här sidan: http://www.volvopartswebstore.com/

Den är inte överdrivet användarvänlig, men om man inte ger sig så lätt så brukar man hitta det man söker till slut. Och har du Volvos eget katalognummer och lägger upp en lapp med det på disken, så tänker jag mig att expediten inte vågar sätta upp en ointresseattidyd mot dig. Även om han måste lägga en beställning från något centrallager på detaljen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 12-05-13 08:30 
Offline

Blev medlem: lör 08-06-28 20:32
Inlägg: 21
Ort: Från
Hej

Det är tempgivaren till autoffv kittet som är trasig = kallstart funktionen fungerar ej! Abcesso eller beta-tek vill inte hjälpa mig :-(

Kanske någon kan mäta sin givare kall och varm och skicka temp och resistans så jag kan ta ut en i elfa katalogen ...?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 12-05-13 12:09 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Vet inte svaret men troligtvis är det ett NTC motstånd.
Ett alternativ är kanske att tillfälligt koppla in en vridpotentiometer på ett par kOhm i stället, då kan du prova dig fram vid vilket mostånd kallstartsanrikningen aktiveras.

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 12-05-13 16:07 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
hagiz skrev:
Hej

Det är tempgivaren till autoffv kittet som är trasig = kallstart funktionen fungerar ej! Abcesso eller beta-tek vill inte hjälpa mig :-(

Kanske någon kan mäta sin givare kall och varm och skicka temp och resistans så jag kan ta ut en i elfa katalogen ...?


Då vet vi vilka vi inte ska köpa piggyback av då! :evil:
Tack för infon!

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 12-05-14 18:05 
Offline

Blev medlem: lör 08-06-28 20:32
Inlägg: 21
Ort: Från
hej alla

har hittat en på ebay som kunde ordna en givare .. 20 dollar .. det är det värt att slippa prova sig fram. skall mäta upp den och skriva vad det är för någon typ om någon annan på forumet får haveri :-)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 12-05-15 13:14 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
hagiz skrev:
hej alla

har hittat en på ebay som kunde ordna en givare .. 20 dollar .. det är det värt att slippa prova sig fram. skall mäta upp den och skriva vad det är för någon typ om någon annan på forumet får haveri :-)


De säljer alltså inte ens reservdelar till sitt eget system..?

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 12-05-16 14:46 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-01-07 13:32
Inlägg: 959
Ort: Göteborg
karlmb skrev:
hagiz skrev:
hej alla

har hittat en på ebay som kunde ordna en givare .. 20 dollar .. det är det värt att slippa prova sig fram. skall mäta upp den och skriva vad det är för någon typ om någon annan på forumet får haveri :-)


De säljer alltså inte ens reservdelar till sitt eget system..?


Helt otroligt !!!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 12-05-17 10:12 
Offline

Blev medlem: lör 08-06-28 20:32
Inlägg: 21
Ort: Från
Verkar som Abcesso gått i kånken och tekniken blivit köpt av en tysk firma ... som har en "nyare modell" .. Det är dem man kommer till om man försöker gå in på abcessos hemsida.

Dock flukturerar en del "gamla" system på ebay som noname. Ex:
http://www.ebay.com/itm/E85-Ethnol-kit- ... 2a1d2a227b

De kallar det abcesso men utan dekaler ... vet inte om det är pirat eller real-deal. Ganska billigt för ett piggyback iaf.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011