Jag har en Audi 100 2,3 automat 88B som jag börjat så smått med konverteringstankar runt. Jag vet inte riktigt vad den har för system, men KE-jet av nån form är det. Det verkar vara en del som är annorlunda på just denhär modellen med automat och ecc.
Hade problem med vatten i tanken och hällde i en del E85 för att bli av med problemet. Det är nog mestadels E85 i tanken nu, hade dålig koll på hur mycket bensin det skulle kunna vara innan.
Jag kopplade in en amperemeter på EHA:n och har mätt en del.
Med kall motor går stömmen upp till 99 mA när man vrider på tändningen iannan man startar. Sedan går den lite upp o ner innan den är varm, den kan gå upp till 30 mA om man gasar. Det finns kallstartsventil, men jag vet inte om den funkar. Ganska lättstartad iofs, när den är kall får man nöta lite. Så jag tror ventilen funkar.
Med varm motor när man slår på tändningen innan start ligger den på 10 mA. När bilen sedan går på tomgång ligger den också på ca 10 mA. Gasar man på kan den gå upp mot en 15 för att sedan snabbt dala ner till ca 5, ett beteende som känns lite underligt. När man släpper gasen och försöker motorbromsa kan den gå under 10 mA litegranna. Motorbroms finns knappt på denna automataren, iofs skulle man ju kunna testa att låsa lådan på ettan utför en brant backe. Dock lite ont om backar här på slätten

Ligger man och kör i jämn hastighet i säg 90 ligger den på 10-12 mA.
Tankmätaren kan vara trasig, eller så drar bilen massiva mängder bränsle. Enligt mätaren har det gått åt ca 10 liter på ca 5 mil. Lambdasonden är väl nåt jag tänkt kolla upp, den kan ju vara kaput. Motorvarningslampan brukar tändas efter att man legat och kört i jämn hastighet en liten stund. Gasar man till slocknar den. Jag tror det har med att det är E85 i tanken så den går snålt, men det kan ju mycket väl vara nåt annat. Vet inte hur man kollar felkoder, ska tydligen finnas nåt utag nånstans, men längre än så har jag inte kommit. Ibland har jag märkt att man inte får nån ström över EHA precis när man startat, då går motorn väldigt illa och svarar knappt på gas. Men det brukar rätta till sig efter en liten stund eller efter stop pch start, då vandrar sakta strömmen upp till 10 mA och motorn går som vanligt igen. Tomgångsmotor/tomgångskontakt är något där jag tänkt kollaupp.