Etanol.nu
http://etanol.nu/forum/

Trimfirmors konverteringar
http://etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=10&t=7031
Sida 1 av 1

Författare:  reez [ ons 13-11-20 19:38 ]
Inläggsrubrik:  Trimfirmors konverteringar

Hej,

Någon som tittat på och analyserat trimfirmors mappar i de konverteringar de säljer? T.ex. e85 konvertering för Saab Trionic 5? Har de optimerat mer än bara ökat bränslemängden?

mvh
Alex

Författare:  J.K Nilsson [ ons 13-11-20 21:52 ]
Inläggsrubrik:  Re: Trimfirmors konverteringar

reez skrev:
Hej,

Någon som tittat på och analyserat trimfirmors mappar i de konverteringar de säljer? T.ex. e85 konvertering för Saab Trionic 5? Har de optimerat mer än bara ökat bränslemängden?

mvh
Alex

På det svarar jag "olika" :lol: Det är en hel del gjort men jag tror inte jag sett en ren konvertering utan det är mer eller mindre högre steg jag sett.

J.K Nilsson

Författare:  Fekzen [ tor 14-08-07 11:58 ]
Inläggsrubrik:  Re: Trimfirmors konverteringar

Jag kan väl egentligen bara tala för mig (Fekzen.se) och det jag gör i mina "E85 chip" är följande:

* Vassare tändning fulllast och dellast.
* Anpassade bränslemappar tomgång, dellast, fullast utifrån de spridare man använder.
* Mappad kallstart för E85.

Sen kan det ju vara olika när det gäller sugmotor eller turbomotor. En turbomotor ställer man självfallet på lite högre laddtryck på. Finns ju mer marginal till spikning på E85 så gäller att ha en vettig mappning tändning vs laddtryck på turbomotorer. :)

Mvh
A.Fekzen

Sida 1 av 1 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/