Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 16:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SAAB 9-3 2.0T SE
InläggPostat: tis 14-06-03 21:59 
Offline

Blev medlem: tor 08-09-25 23:06
Inlägg: 980
Läst ut felkoden nu: P1452. Har ingenting med knackningen att göra. Såg att flera evaporeringsparametrar inte stämde riktigt med min 9-3 (basmappen var ju från en 9-5:a). Tankvolym bl.a. var ju tokigt. Ska diffa filerna igen någon gång och se om jag kanske kan hitta några ev. förbättringar. Rätt jobbigt att flasha om nu dock för jag har satt tillbaka handsfacket :(.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: SAAB 9-3 2.0T SE
InläggPostat: ons 14-06-04 22:59 
Offline

Blev medlem: tor 06-12-28 03:38
Inlägg: 593
Ort: Frösön nyss uppflytt
På standardmotor tror jag hellre på att ligga så nära lambda ett och jaga lite tändning för att vinna effekt. Att pressa in sås för att uppnå det sjukt rika AFR som ger mest effekt på spriten så lär det nog behövas ett litet kralligare tändsystem och mycket luft för att kunna spola igenom den mängd avgaser som blir resultatet. Det känns som en avancerad vatteninsprutning, inte helt olikt den i jetmotorer. Kolla hellre i SID att mAir och mReq följer varandra innan du börjar lira med soppan.

Refuled 0 lit? har du ett program där man kan ställa E >N< S samt visar startskärm vid varje start?

J.K Nilsson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: SAAB 9-3 2.0T SE
InläggPostat: lör 14-06-14 08:30 
Offline

Blev medlem: tor 08-09-25 23:06
Inlägg: 980
J.K Nilsson skrev:
På standardmotor tror jag hellre på att ligga så nära lambda ett och jaga lite tändning för att vinna effekt. Att pressa in sås för att uppnå det sjukt rika AFR som ger mest effekt på spriten så lär det nog behövas ett litet kralligare tändsystem och mycket luft för att kunna spola igenom den mängd avgaser som blir resultatet. Det känns som en avancerad vatteninsprutning, inte helt olikt den i jetmotorer. Kolla hellre i SID att mAir och mReq följer varandra innan du börjar lira med soppan.
Så tändningen är inte inställd för att ge maximalt moment, utan snarare avgaskrav e.d.? Tänkte att SAAB annars har fixat sånt åt mig :).

J.K Nilsson skrev:
Refuled 0 lit? har du ett program där man kan ställa E >N< S samt visar startskärm vid varje start?
Hängde inte med på det sista så antagligen inte. Det enda jag gjort är att jag släppt lös diagnostiken i SID som jag kommer åt med +-.

In other news, min felkod är släckt nu :D. Ska dra åt så att det tätar ordentligt vid tanklocket nästa gång :oops:.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: SAAB 9-3 2.0T SE
InläggPostat: tis 14-06-17 20:45 
Offline

Blev medlem: tor 08-09-25 23:06
Inlägg: 980
"Refueled 0 lit (GAS)" idag, trots full tank av E85. Kan alltså vara någonting tokigt med mjukaran och/eller en bensinbonus från ST1 som inte haft en korrekt blandning. Under second adapt visades A=51 % har jag för mig. Har tidigare varit högre, typ 61 %.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: SAAB 9-3 2.0T SE
InläggPostat: tis 14-06-24 17:54 
Offline

Blev medlem: tor 08-09-25 23:06
Inlägg: 980
A=54 % den här gången och fortfarande "0 lit", men den här gången var det iaf E85. Jag kanske drabbades av bensin som så många andra: viewtopic.php?f=10&t=7160


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011