J.K Nilsson skrev:
På standardmotor tror jag hellre på att ligga så nära lambda ett och jaga lite tändning för att vinna effekt. Att pressa in sås för att uppnå det sjukt rika AFR som ger mest effekt på spriten så lär det nog behövas ett litet kralligare tändsystem och mycket luft för att kunna spola igenom den mängd avgaser som blir resultatet. Det känns som en avancerad vatteninsprutning, inte helt olikt den i jetmotorer. Kolla hellre i SID att mAir och mReq följer varandra innan du börjar lira med soppan.
Så tändningen är inte inställd för att ge maximalt moment, utan snarare avgaskrav e.d.? Tänkte att SAAB annars har fixat sånt åt mig
.
J.K Nilsson skrev:
Refuled 0 lit? har du ett program där man kan ställa E >N< S samt visar startskärm vid varje start?
Hängde inte med på det sista så antagligen inte. Det enda jag gjort är att jag släppt lös diagnostiken i SID som jag kommer åt med +-.
In other news, min felkod är släckt nu
. Ska dra åt så att det tätar ordentligt vid tanklocket nästa gång
.