Finns förmodligen precis som egna Mazda MX5 -91(Miata) ett enkelt diagnostik uttag sittandes någonstans i motorrummet och på Mazda sitter dessa ofta som sagt vid vänster fjäderben.
Annars visst fungerar även fortfarande en enkel bränsletrycksregulator och körde för egen del nämnda Miata några hundra mil med btr och runt 1 bars ökat bränsletryck för full lambdareglering osv.
Anslutning av regulatorn görs att man lossar befintlig returslang från motorns egna btr, den lila runda "burken" till vänster i bild på denna länk (
https://dumpyourphoto.com/photo/8tyEmHLCdT ) som man med dess returslang sedan ansluter till den externa btr:ens utgång undertill (som går till tanken), denna bör lämpligen skarvas för bra placering av btr i motorrummet.
Sedan ansluter man en ny slang från motorns egna btr till den externa btr:ens sidoingång, så är den inkopplad och tar då över originalets funktion då man höjer bränsletrycket. Till dess vacuum anslutning kan man endera bara flytta över den från den vanliga btr eller så sätter man en T-koppling till denna så blir det enklare om man av någon anledning vill sänka bränsletrycket och köra mest på bensin.
http://www.etanol.nu/ombygg-insprutare.php
_________________
http://www.etanolexperten.seAutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.