Den "klassiska" Flexitune II har i varje fall kallstartfunktion, om än något primitiv sådan. Och jag måste säga att en piggybackkonvertering som regel fungerar många gånger bättre än att använda en justerbar BTR.
Problemet med de senare är att de brukar vara avsedda för hobbybilar där det är normalt att man skruvar mer än man kör, och tillverkarna har inte brytt sig om att göra dem driftsäkra och långtidsstabila. Det brukar bli ständiga efterjusteringar av bränsletryck, provisoriska tillfixningar av läckage i BTR osv när man använder sådana saker.
I en gammal bil med sliten bränslepump kan det också vara bra att inte utsätta den för den extra påfrestning det innebär att köra med högre bränsletryck än den har gått med i alla år.
Hur man kopplar in ett piggybacksystem till LH 2.4 finns väl beskrivet här på forumet, t ex i
viewtopic.php?f=10&t=3122 . På LH 2.2 går det till på samma sätt men det är andra nummer på styrdonets pinnar, jag kan återkomma om den saken om det behövs. Det har funnits beskrivet även för LH 2.2 men den tråden var så gammal att den försvann i någon forumkrasch för länge sedan.