*Vevhusvent. - OK.
*Starter - Tja, har inte testat under så många temperaturer. Jag tog bort "Enrichment after start" (Trionic options) så startar den fint nu runt 10-20 plus (kall, fis och varm), får se hur det blir vid minusgrader.
Och våra mappar ser nästan ut att vara uppochnedvända jämfört med varandra, min har stort tändförsprång på låga varv och släntrar efter rejält på högre varv.
40 grader f.ö.d. från 1500 varv (lite hissig karaktär nu, ska nog ned lite). Och hade jag så stort försprång på högre varv som dig, så accelererade bilen dåligt.
https://www.dropbox.com/s/yeyk04wu357iabe/Almbos_0110_ign.pngHar inte kört med din fil, men kopierat, jämfört och testat med dina värden (tack
) . Är bara uppe i version 11 än, så mycket lekande nu frampå hösten.
Cylindertrycket kanske inte blir så farligt, kompet är väl inte skrämmande högt på denna motorn (~10:1?), och håller sig trionic runt lambda 1 så finns det väl lite kylande bränsle kvar i cylindern efter förbränning.