Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 10:20

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: BTR konverterad 740
InläggPostat: tor 14-09-04 10:51 
Offline

Blev medlem: tor 14-09-04 10:44
Inlägg: 10
har satt in en BTR i min 740 för att kunna köra på etanol men hur jag än ställer in trycket så går den dåligt, den känns orkeslös och hackar vid gaspådrag. vad kan felet vara?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: BTR konverterad 740
InläggPostat: tor 14-09-04 12:13 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-01-07 13:32
Inlägg: 959
Ort: Göteborg
Vilket tryck har du ställt den på?
Gick den bra på bensin?
Det är såklart nummer ett att få den att gå "perfekt" på bensin innan du konverterar.
Etanolen löser upp skräp i tanken som ibland sätter igen soppafiltret, vilket man bör byta strax efter konvertering.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: BTR konverterad 740
InläggPostat: tor 14-09-04 13:20 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Vad är det för årsmodell på 740:n och vad har den för insprutningssystem?

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: BTR konverterad 740
InläggPostat: mån 14-09-08 18:53 
Offline

Blev medlem: tor 14-09-04 10:44
Inlägg: 10
1990, EZ118K
ja den gick bra på bensin.
har testat lite olika tryck,just nu kör jag på ca 5bar.

läste att man ska montera ett kallstartsmotstånd för att få den att starta i vinter, någon som kan göra en guide på hur man sätter in ett sånt?

tar gärna emot tips och råd från er som gjort om era 740s till etanoldrivna


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: BTR konverterad 740
InläggPostat: mån 14-09-08 19:09 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Här ser du ett kopplingsschema och lite till. viewtopic.php?f=12&t=6964
Alltså inte speciellt svårt. Men som man har sagt tidigare, det är nog viktigt att motorn går bra först.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011