Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 05:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 14-10-13 17:31 
Offline

Blev medlem: tor 14-10-09 12:27
Inlägg: 6
Hi,
den konsensus om att omvandla en 5-cylindrig motor med en Flex Tune Auto X4 är att ansluta cylindrarna 4 och 5 till den fjärde kanalen ECU.

Tändningsföljden är 1-2-4-5-3. Om du ansluter 4 och 5 i den fjärde kanalen, ska du injicera den femte cylindern innan ventilen öppnar, så det kommer att fungera.

Men, du införa en minimal obalans på ena sidan av motorn. Skulle det inte vara bättre att ansluta den så att obalansen är i mitten av motorn? Som i:

ECU 1 -> Cyl 1
ECU 2 -> Cyl 2
ECU 4 -> Cyl 4
ECU 5 -> Cyl 5+3

På så sätt skulle obalansen inte utstrålar från den ena sidan till den andra, men jämnt mot båda ändar, som skär obalansen i hälften så långt som stress på dvs den fjärde cylindern går.

Bra idé, eller gör som gör obalansen ännu värre kanske?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011