Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 09:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 18-05-13 22:11 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Apropå det. Härom veckan skulle jag pressa ett antal oisolerade kabelskor (stift till DSUB-kontakter). Tyco (f d AMP) stift och kontakthus, Abiko tång. Allt gick utmärkt förutom att avlastningsflikarna pressades för "brett" med Abikotången, så man fick klämma efter med en spetstång för att få in stiften i kontakthusen. En gammal motsvarande AMP-tång, som dock inte fanns till hands just då, klämmer "smalare" så man slipper efterbearbetningen.

_________________
Att mäta är att veta


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 18-05-15 21:59 
Offline

Blev medlem: ons 18-04-18 18:23
Inlägg: 68
Glada nyheter. Har fått tag och kopplat in en flexitune II nu. Skiter i lysdioden sålänge men skulle vilja göra som error och köra på de 3 olika lägen besin/e85 100% och "kallstarts läge" som han beskriver på andra ställen här i forumen. Men vet inte riktigt hur jag ska koppla dit knappen. Är det bara dra en kabel till mitten på knappen och från knappen sen en till jord och en till 12+ volt? :s

Blandtankning(12 volt) -------------knappen stift 1

Flexitune ----------------knapp stift 2
Potensen (vad den nu är inställd på)

Jord (bensin)------------knappen stift 3


Eller tänker jag fel?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 22-07-13 15:38 
Offline

Blev medlem: mån 09-11-16 10:22
Inlägg: 233
Ort: Halmstad
Kör fortfarande på bensin..... Vad tänker regeringen på?? Det finns ett miljövänligt alternativ, men i dagens läge alldeles för dyrt att köra på. Det måste bli 6 kr skillnad innan det lönar sig, nu är det dygt 2 kr. Kan tänka mig 4 kr för miljön skull, men inte 6 kr...... Vi köpte en ny Subaru XV i september i fjor, det är en flexifuel elhybrid, har kört 900 mil med den men inte en meter på E85 än...... Så ska det inte vara.

_________________
Mvh
Lennart

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 22-10-11 08:12 
Offline

Blev medlem: mån 09-11-16 10:22
Inlägg: 233
Ort: Halmstad
Har nu kört ytterligare en månad och motorn går exemplariskt. Inte någon felkod sedan sist jag skrev. Innan helgen skilde det c:a 4,50 kr mellan BF98 och E85, men har mer än halv tank så jag får vänta till efter nästa helg. Den har dragit 1,1 - 1,3l/mil. Lastad och släp efter (som vanligt alltså). Hoppas prisskillnaden håller i sig så blir det E85 nästa gång....

_________________
Mvh
Lennart

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 22-10-11 15:48 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Här kostar E85 14,92 kr/litern just nu. Så jag har fyllt upp ett antal dunkar, före detta alkylatbensin, med E85. Dom skall jag hälla i tanken när det blir dyrare igen.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011