Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 12:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Flex fuel ifrån Frankrike?
InläggPostat: tis 18-05-08 14:19 
Offline

Blev medlem: ons 18-04-18 18:23
Inlägg: 68
Någon här som testat flex fuel ifrån Frankrike?

Dom ska ju tydligen vara som flexitune som lagt ner sin tillverkning.

http://www.flexfuel-company.com/en/bioe ... -questions

Har ett vettigt pris och ska bara vara "plug n play" med automatiskt kallstart.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 18-05-08 18:07 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Jag har inte testat, men skulle nog inte tveka om jag var i din situation. Frankrike är ett EU-land. Om det skulle vara så att det finns något speciellt med bränslet (?) så gäller samma sak som i Sverige. T.ex teknisk specifikation på E85. Och utbyggnaden av tankstationer för E85 är tämligen god. Alltså antalet stationer. Sverige är klar etta i Europa. Tvåa är Frankrike. Tyskland kommer trea.
Detta tolkar jag (utan att veta) att man tar E85 på allvar i Frankrike. Det ger lite en känsla av att man kan lita på dom konverteringssatser som kommer därifrån.
Men fler debattörer som vet något bör ju klargöra om dom har viktiga uppgifter.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 18-05-08 19:03 
Offline

Blev medlem: ons 18-04-18 18:23
Inlägg: 68
nyfiken skrev:
Jag har inte testat, men skulle nog inte tveka om jag var i din situation. Frankrike är ett EU-land. Om det skulle vara så att det finns något speciellt med bränslet (?) så gäller samma sak som i Sverige. T.ex teknisk specifikation på E85. Och utbyggnaden av tankstationer för E85 är tämligen god. Alltså antalet stationer. Sverige är klar etta i Europa. Tvåa är Frankrike. Tyskland kommer trea.
Detta tolkar jag (utan att veta) att man tar E85 på allvar i Frankrike. Det ger lite en känsla av att man kan lita på dom konverteringssatser som kommer därifrån.
Men fler debattörer som vet något bör ju klargöra om dom har viktiga uppgifter.


jag följde ditt tips och hittade några konverteringssatser på alibabaexpress. Länkar några här om andra oxå söker för en rimlig peng. Det enda är att jag nu inte kan bestämma VILKEN :lol:

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 67eeBIXdLj


https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 1f00yWawWy

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 1f00yWawWy


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 18-05-08 20:09 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Den översta av dom tre är tämligen lik en modell som en man från Ukraina skrev mycket om på forumet förr. Jag fattade det som att han var konstruktören själv. Han ventilerade sina tankar här på forumet och gjorde vissa förbättringar och prov. Han gjorde även filmer på YouTube där han visade hur otroligt lite det sotar av etanol jämfört med bensin och diesel vid förbränning. Obormot hette han som signatur. Dessvärre "försvann" eller slutade han skriva här på forumet när det blev krig där i Donetsk för några år sedan.

Nr 2 av dina länkar är väl densamma Flex Fuel från Frankrike som du nämnde i ett tidigare inlägg?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 18-05-08 20:17 
Offline

Blev medlem: ons 18-04-18 18:23
Inlägg: 68
nyfiken skrev:
Den översta av dom tre är tämligen lik en modell som en man från Ukraina skrev mycket om på forumet förr. Jag fattade det som att han var konstruktören själv. Han ventilerade sina tankar här på forumet och gjorde vissa förbättringar och prov. Han gjorde även filmer på YouTube där han visade hur otroligt lite det sotar av etanol jämfört med bensin och diesel vid förbränning. Obormot hette han som signatur. Dessvärre "försvann" eller slutade han skriva här på forumet när det blev krig där i Donetsk för några år sedan.

Nr 2 av dina länkar är väl densamma Flex Fuel från Frankrike som du nämnde i ett tidigare inlägg?


Okej, det var synd!

Vet inte. Kollar man på länkarna så "ser" dom inte likadana ut men verkar som mycket av flexifuel apparaterna verkar härstamma från frankrike av någon anledning.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011