Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 08:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 18-05-10 08:07 
Offline

Blev medlem: ons 18-04-18 18:23
Inlägg: 68
Jag har original spridare med nr 0-280-150-762 (orangea?) som flödar 213.9 cc/min vid 3 bars tryck. Om jag ska köra på etanol så behöver jag upp 30-40% har jag förstått men vad ska man då sätta i?

Många säger 850 (vilka isf) eller Saabs röda men dessa ligger väll i överkant med sina 310cc/min (0-280-150-785) respektive 350 cc/min (0 280 150 431)

Så vad ska man ta och vad fungerar bäst. Har ju lamba på den men antar den inte kan korrigera vad som helst


Senast redigerad av Snålkörarn tor 18-05-10 09:14, redigerad totalt 2 gånger.

Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 18-05-10 08:57 
Offline

Blev medlem: ons 18-04-18 18:23
Inlägg: 68
Har hittat dessa svarta spridare till saab 0-280-156-02 som flödar 272.2 cc/min. Blir cirka 29% mer än dom jag har. Skulle det funka eller vill man det ska flöda mer?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre 18-05-11 08:30 
Offline

Blev medlem: mån 09-11-16 10:22
Inlägg: 233
Ort: Halmstad
Dom spridare jag har ska ge 358 cc vid 3 bar (0 280 150 431). Dom som sitter original på denna motor ska ge 238 cc vid 3 bar (0 280 150 729). Skillnaden är c:a 40 - 45 % och ändå får jag ha lite högre tryck än original. Kör just nu på 3.8 bar och (just nu) inga felkoder. Peppar, peppar..... Skillnaden mellan att mäta bränsletrycket med eller utan vakuum är c:a 0,5 bar. Jag mäter med vakuumslangen till BTR-en kopplad.

_________________
Mvh
Lennart

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre 18-05-11 10:42 
Offline

Blev medlem: ons 18-04-18 18:23
Inlägg: 68
lennart e skrev:
Dom spridare jag har ska ge 358 cc vid 3 bar (0 280 150 431). Dom som sitter original på denna motor ska ge 238 cc vid 3 bar (0 280 150 729). Skillnaden är c:a 40 - 45 % och ändå får jag ha lite högre tryck än original. Kör just nu på 3.8 bar och (just nu) inga felkoder. Peppar, peppar..... Skillnaden mellan att mäta bränsletrycket med eller utan vakuum är c:a 0,5 bar. Jag mäter med vakuumslangen till BTR-en kopplad.


Då kanske Saabs röda spridare är ganska bra ändå. Jag kommer ju endast köra med större spridare. Tyckte bara dom var lite väl i överkant men sett andra här inne som kör med dom i B230f och verkar ju funka för dom


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011