är det möjligt komma förbi "mager hackandet/tvekandet pga att lambda tar över regleringen "lite för tidigt" för e85 (för kall motor)
genom att utnyttja denna form av anrikning -och koppla ur den anrikningen när motorn klarar lambda justeringen (temperatur styrt är ju att föredra).
Citat:
(1). Bränsleblandning: Koppla loss temperatursensorn ovanför luftfilret och ersätt denna med ett 1W kolfilmsmotstånd på 47kOhm. Pris 1 SEK.
http://www.electrokit.com/motstand-1w-47-kohm.43892 . Detta simulerar -40'C, vilket är det lägsta värdet ME7.4.6 accepterar innan CEL lampan tänds. Bränsleregleringen tar lambdan om, precis som innan. Bilen är nu en riktig flexifuel, som startar på första försöket över +20'C. Detta hacket är beprövat sommartid och fungerar väl.
som jag hittade här:
https://www.etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=10&t=6952&p=69365&hilit=open+loop#p69365 i så fall slipper man ju fippla med lambda signalen