torbjorn skrev:
Elektronisk förgasare finns inte på några 1,8 l VW-motorer, de har antingen den vanliga Keihinförgasaren eller centralinsprutning (Mono-Jetronic). Däremot fanns det en Pierburg elektronisk förgasare (Ecotronic) på 1,6 l-motorer med katalysator ca 1987-90.
Alla dessa har värmeelement i insugningsröret, dock är insugningsröret annorlunda på motorer med centralinsprutning så om det är en sådan 1,8 l-motor du får tag på får du nog flytta över insugningsröret från den gamla motorn.
Hmm, så sant som de e sagt så e det mono-jetronic, har fått för mig att det kallades för "elektronisk" förgasare
(man lär sig något nytt varje dag
) o precis som du säger kommer insuget flyttas över till 1,8 för jag ska nämligen slopa insuget o allt det på 1,8 an... har en annan topp med till 1,8 motorn som ska på senare o då e det tänkt att webern ska på i samband med det.. hmm, men anser du att det e bättre att ja kör med keihn förgasaren ist då?? (billigare bygge om inte annat)
Eftersom motorn ändå ska funka klockrent i Jettan så spelar egentligen det inte någon större roll om den e trimmad eller inte, den blir ändå aningen vassare än tidigare med 1,8 motorn...
O kan jag få ner förbrukningen med att bara köra "original" med keihn förgasaren o standartoppen till 1,8 an så kommer ja nog vara mera än nöjd
Mvh Dennis