Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 17:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bensinvärmare på E85..
InläggPostat: fre 08-07-11 01:58 
Offline

Blev medlem: lör 08-07-05 18:08
Inlägg: 10
Ort: Vänersborg
Jag har en 740 -88a med bensinvärmare installerad. Den fungerar inte just nu, köpte bilen för några veckor sedan så jag har inte gett mig på at få igång den än.
Men, hur kommer den funka med E85 istället för bensin?
Jag har konverterat med hjälp av 850 turbo spridare (Motorn är en B230F med LH2.4)..

Så, hur funkar värmaren med E85, nån som vet?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-07-11 07:11 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 662
Ort: Skärplinge
Finns en drös med sådana i stort bara positiva erfarenheter och en början är: http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... nv%E4rmare

Så visst fungerar dessa ofta utan otågärd med enbart E85 kan dock oavsett bränsle behövas ses över innan start, då dessa har en förmåga att kristallisera bränset i bland annat dess grovsil, men är i regel hyfsatt lättjobbade med.
Har själv flera års positiva erfarenheter från ett antal olika värmare som fungerat klockrent på spriten. :-)

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-07-11 14:37 
Offline

Blev medlem: lör 08-07-05 18:08
Inlägg: 10
Ort: Vänersborg
det låter ju helt perfekt. Då ska jag kolla över den där silen å sen sparka igång den å se hur det funkar lite senare idag :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-07-11 19:29 
Offline

Blev medlem: lör 08-07-05 18:08
Inlägg: 10
Ort: Vänersborg
Så, då funkade den oxå :)..
Det var så lätt som att byta säkring, såna fel gillar ja, mer sånt!
Det är första gången jag grejat med bensinvärmare så ja var lite nervös på hur det skulle funka å vad som egentligen händer..
Så kom grannen förbi parkeringen å undrade va ja gjorde.. "jo, jag försöker få igång bensinvärmaren här.."..
"Jaha, men det har ju jag jobbat med.." säger han då.. Så där fick jag ovärderlig hjälp, han förklarade precis vad som hände å sparkade igång den åt mig.. vilket sammanträffande :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011