Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-04-19 06:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-11-02 13:27 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
matsuda skrev:
Vissa system stänger av insprutningen vid fullgas, så om man skvätter i för mycket kan ett tips vara att trycka plattan i botten. Det kan dock vara bra att veta i förväg om denna funktion finns eller ej annars surar man bara ned ännu mer.


Ford med EEC-V, kanske också EEC-IV har den funktionen, men jag vet inte av att den finns på några andra motorstyrsystem. Ford skriver ut tydligt i instruktionsboken om funktionen finns på aktuell bil.

En effektiv kallstartmetod på Volvo med LH 2.4 är annars att koppla in en strömbrytare för att tvångsöppna spridarna, och använda den med gott omdöme (dutta till en tiondels sekund en eller två gånger under startförsöket, inte mer).

_________________
Att mäta är att veta


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-11-02 15:27 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
Bild

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-11-03 09:31 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Tell us about this Obormot!
How many watts?
Did U measure the effect in real temperature, just before intake valves?
I doubt that it is heating enough in this small area, and that then the air is cooled down again by intake manifiold and cylinderhead :?

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-11-03 10:09 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
hello!

it is not my installation - this is a diesel intake air heater.

links:

http://www.dieselsite.com/index.asp?Pag ... &ProdID=48

http://www.dieselpowermag.com/tech/chev ... to_04.html

http://www.thedieselstop.com/forums/f24 ... er-223648/

http://www.thedieselstop.com/forums/f25 ... ug-214676/

also it can be like this:

Bild

i can't tell you about diesel engines, but 15-20 years ago was electric air heaters for carb. engines. it was a net or spiral from thin wire, installed after carb, and in greatly increase cold-start ability and decrease warm-up time for northern regions in Russia.

later was PTC air heaters like this:

Bild

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-11-03 10:37 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
OK, interesting.
What we have seen before are the kind that is used for Volvo trucks for instance, with several hunded watts.
But even they are used before the engine start to accumulate up a varm volume of air UPSTREAM the heater (which is like a chimney).
When the engine the is started, this hot air helps to give the first ignitions a good start.

If U had heaters for gasoline engines, I start to believe in them, since I guess that they are also used some minutes after the start, which means that thehy are capable of heating larger volumes of air.
The VW hot spot pins are well know (also Mercedes carburators have them) for single point injections, and are also helping when left on a long while after a cold start on ethanol.

On the other hand, maybe the effect is only that they vaporize the fuel from the dripping carburator/single point injection,
and this is an effect that I beleive in also for ethanol;
to have a heater AFTER the injectors.
SAAB have such heating elements in the intake ports on some models to improve HC-emissions after coldstart, and these are known to coldstart well on ethanol also.

Main problem is though that all electrical solutions are using a lot of electrcity but we have much more heat in coolant and exhaust gases.
So electrical solutions should only be used the first seconds after a coldstart and then there should be a switch to water or exhaust heating of the fuel.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-11-03 16:44 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Some more air heaters

http://www.ngkntk.co.jp/english/product ... eater.html


Citat:
Application
The air heater is a device for heating the intake air of direct fuel-injection engines used for large- and medium-sized vehicles or for general purposes. It is used when the engine starts, and it helps improve the starting performance when the temperature is low, in order to stabilize idling after engine start-up, and to reduce the amount of white smoke. It can be used for various types of engines, from 1.5 L or less small-sized general-purpose engines to 20 L or greater engines for large-sized vehicles.
Features

• An iron-chrome alloy that excels in oxidation resistance is used for the heater material.
• The degree of freedom in the installation shape aligned with the intake shape is high.
• Due to the large power supply, the temperature of the exhaust air stabilizes rapidly.
• Typical power specifications: 200 to 1,200 W for the 12 V system and 1,000 to 2,000 W for the 24 V system


Bild
Bild



_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-11-03 18:04 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
how can we count:

1. power, needed to heat up air from -10 and -20 C to +20...+30C on cranking and idling speed, for engines 1.2 - 1.6 l

2. areal size of surface of the heater (or diameter and length of the wire, for example), with required power, but with temperature, less than point of self-ignition of the ethanol and gasoline?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-11-03 18:58 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
From the fuel injector opening time we know the fuel consumption.

Ca 9x fuel consumptionmass is the amount of airmass that enters the engine.

The energy needed to heat air is a litle bit more than 1 J/g*K


/Aryan

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09-11-05 00:24 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
The brasilian Bosch report makes also clear that all airheating solutuions is taking to much space, and are ineffective.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09-11-05 08:27 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
i don't know how can they proove it, but on of us in Ukraine trying to insert hot air fan into air intake and then start engine on pure ethanol, temperature was about +5C - engine starts very good.

but placing heater in inteke collcetor is good idea for diesel engine and very dangerous for spark-ignited endines - in diesel there is no vaporised fuel in intake collector and we can heat it up without any danger. in spark ignited engine aporised fuel can blow up and damage plastic intake collector, air filter and MAF sensor. in Ukraine is very popular propane and methan fuel and this problem is well-known - when fuel system not installed properly or mailfunctioning gas can blow in collector when starting.

usually they install spesial valves in intake collector:

Bild

air heating also gives very good results in engine driveability, but it takes much space under hood - it possible not in every modern car and max. engine power decreases becouse

very easy way to do it - put one end of metalized tube close to output collector, othet end connect to air input

Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011