Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 18-01-18 20:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: ons 13-05-01 22:06 
Offline

Blev medlem: tor 06-12-28 21:36
Inlägg: 9
Ort: Haninge / Stockholm
Nyhet 2013-05-01
Bilen har nu rullat totalt 18.ooomil på E85 UTAN PROBLEM. Jag har utfört ett test som visar på att E85 är många gånger bättre för packningar, gummin och slangar än vad BF95 är, frätskador som uppstått på gummin, packningar & slangar som legat i en glasburk fylld med BF95 efter en vecka syns inte ens på dom likadana dito - gummin, slangar & packningar som legat i E85 i flera ÅR.

Bluffen om att spriten skulle FRÄTA och vara farligt för motorer är ett faktum, däremot ser jag att dom delarna som har legat en vecka i bensin, en vecka i e85, en vecka i bensin, en vecka i e85 osv osv är jäkligt dåliga, detta beror enlig oberoende experter på att bensinen fräter och sedan bildas en skyddande hinna av avlagringar, varpå e85 tvättar bort dessa avlagringar och sedan när man återigen inför bensin i systemet fräter det lite till och sedan bildas skyddande avlagringar.

DETTA INNEBÄR ATT JAG NU GÅR UT OCH SÄGER TILL ALLA ER SOM FLEXIFUELAR:

SLUTA UPP MED DET, TANKA ENDAST E85, BENSINEN FRÄTER SÖNDER SLANGAR, VENTILTÄTNINGAR, PACKNINGAR. DETTA GÄLLER ALLT FRÅN BRÄNSLEPUMPAR TILL MOTORDELAR, I VÄRSTA FALL BRINNER BILEN UPP SÅ SLUTA GENAST ATT TANKA BENSIN!!!

MVH Johan - En oberoende forskare som inte är mutad av oljebolag! (Till skillnad från sveriges motorjournalister som får feta mutor i form av resor, gratis oljor, evenemang, lånebilar, allt sponsrat av stora oljebolag...


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 13-05-02 17:35 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4488
Ort: Sundsvall
Tänk dock på att vanliga armerade bränsleslangar har olika gummikvalitet utanför och innanför armeringen. Det är bara gummit på insidan som är gjort för att tåla olika slags bränslen, det yttre gummit är istället optimerat för att tåla nötning, strålningsvärme, ozon, starka avfettningsmedel och allmän motorrumsmiljö.

Det är mycket bra att sådana här prov görs, men om man ska vara noga borde man egentligen skära sönder bränsleslangarna och prova ytter- och innergummit var för sig.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011