Nyhet 2013-05-01
Bilen har nu rullat totalt 18.ooomil på E85 UTAN PROBLEM. Jag har utfört ett test som visar på att E85 är många gånger bättre för packningar, gummin och slangar än vad BF95 är, frätskador som uppstått på gummin, packningar & slangar som legat i en glasburk fylld med BF95 efter en vecka syns inte ens på dom likadana dito - gummin, slangar & packningar som legat i E85 i flera ÅR.
Bluffen om att spriten skulle FRÄTA och vara farligt för motorer är ett faktum, däremot ser jag att dom delarna som har legat en vecka i bensin, en vecka i e85, en vecka i bensin, en vecka i e85 osv osv är jäkligt dåliga, detta beror enlig oberoende experter på att bensinen fräter och sedan bildas en skyddande hinna av avlagringar, varpå e85 tvättar bort dessa avlagringar och sedan när man återigen inför bensin i systemet fräter det lite till och sedan bildas skyddande avlagringar.
DETTA INNEBÄR ATT JAG NU GÅR UT OCH SÄGER TILL ALLA ER SOM FLEXIFUELAR:
SLUTA UPP MED DET, TANKA ENDAST E85, BENSINEN FRÄTER SÖNDER SLANGAR, VENTILTÄTNINGAR, PACKNINGAR. DETTA GÄLLER ALLT FRÅN BRÄNSLEPUMPAR TILL MOTORDELAR, I VÄRSTA FALL BRINNER BILEN UPP SÅ SLUTA GENAST ATT TANKA BENSIN!!!
MVH Johan - En oberoende forskare som inte är mutad av oljebolag! (Till skillnad från sveriges motorjournalister som får feta mutor i form av resor, gratis oljor, evenemang, lånebilar, allt sponsrat av stora oljebolag...
Hej där, har en Chevrolet Explorer som jag konverterade i slutet av sommaren, konverteringen i sig är utförd av Olle Wilson på Creative Fuel Injection, så det är inte jag själv som ändrat tändning & bränsletryck.
Som vanligt med etanolbilar så blir dom svårare att starta ju kallare det blir.
Jag har skissat på en lösning som går ut på att man värmer bränslet i en 5-10deciliter stor catch-tank i aluminium, tanken är tänkt att sitta nära motorn, uppvärmingen sker elektriskt och bränslet kommer vara cirka 20-30grader vid startögonblicket, självklart kommer det att sucsesivt bli kallare allt eftersom catch-tanken fylls med kallt bränsle från vanliga tanken.
Det kommer finnas en 12volt och en 230volt slinga för uppvärming av catch-tanken.
Frågar nu någon KUNNIG om detta kan tänkas fungera?
Jag vill inte ha en massa svar om säkerhets aspekten, den är redan LÖST, det kommer inte att börja brinna eller explodera varelse av att den kommer sitta placerad vid motorn eller av uppvärmingen...
KOMMER BILEN BLI LÄTTSTARTAD I MINUS 20 GRADER OM BRÄNSLET ÄR PLUS 20 GRADER ?
MVH / Johan Jäderström, Chevrolet Explorer 300Hk V8 E85
Bilaga:
xplorer111.jpg [ 117.37 KiB | Visad 20948 gånger ]