Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 09:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: opel vectra
InläggPostat: tis 13-04-09 11:54 
Offline

Blev medlem: tis 13-04-09 11:33
Inlägg: 1
Hej.. har en opel vectra 1998- som jag tankar 60% e85 och 40% 95okt bensin.. den går bra på detta -men är lite svårare att starta på morgonen när det är ner emot 0 grader.. ska kolla om jag kan öka blandningen nu när värmen kommer.. känns bra att spara på miljö påverkan samt plånboks påverkan :P .. är det någan annan som har tips för kall start,,


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: opel vectra
InläggPostat: tis 13-04-09 12:01 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Sök på forumet efter trådar om kallstartmotstånd.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: opel vectra
InläggPostat: tis 13-04-09 17:19 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Du kan få bilden direkt här för det verkar som den har gått förlorad från forumet tidigare:

Bild

Det mesta talar för sig själv på bilden. Möjligen inte ohmvärdet på motståndet, men det hittar du i dom texterna som redan finns.
Och tänk på att sätta strömbrytaren till vänster om ratten eftersom du håller i startnyckeln med höger hand. Och om du kan välja på olika trycknappar, så välj en som fungerar när du har vantar på händerna. Det är ju oftast svinkalla mornar som du behöver den här knappen. Men välj inte en knapp som du av misstag och ovetandes kommer åt när den inte behövs. Och absolut ingen vippströmbrytare, utan en återfjädrande. Du behöver bara ge en kort "dutt" på någon sekund under crankningen.

Tillägg: Jag försökte hitta ett bra bildexempel på kontakten på Kjell & Co för dom är ju ganska lättillgängliga. Men det gav dåligt resultat. Därför fick jag gå till ELFA i stället. Dom är visserligen oförskämt dyra (moms tillkommer på alla katalogpriser) men dom har det mesta som går att köpa. https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=20536
Detta är bara ett exempel. Det finns några till. Man kanske behöver en som bygger lite mer på djupet för att kunna komma åt under instrumentbrädan? Det finns sådana också. Det viktiga är att den har återfjädrande och brytande funktion.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: opel vectra
InläggPostat: tis 13-04-09 19:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
Apropå Opel Vectra så finns lite information här om hur jag konverterade en sådan, bl. annat om kallstartmotstånd och lambdamonitor.

Här: http://gunnarlysell.se/

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011