Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 06:02

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 15-01-05 10:53 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 07-02-03 02:43
Inlägg: 79
Ort: Säter
Jag har fått ett mindre haveri på bruksbilen så jag blev så illa tvungen att använda sommarbilen nu i vinter och jag blev positivt överraskad då jag skulle starta den härom veckan. Det sista jag gjorde (dumt nog) innan jag ställde den för vintervilan (trodde jag i alla fall) var att tvätta den. Då jag skulle in i den då igloofierade etanolbilen var såklart dörrlisterna fastfrusna och frosten stod rätt ut som taggarna på en frusen igelkott.

Nåväl, jag tog mig in till slut och listerna är fortfarande hela. Jag brukar få vrida nyckeln en gång och sen slå av för att sen försöka starta, den tvärvägrar på första försöket även mitt i sommaren.
Nu då det var -13 ute så blev det fyra gånger innan den gick av sig själv utan att lägga av. Jag trodde nästan att det skulle vara omöjligt att få igång den vid den temperaturen och utan användning av motorvärmare. Bilen är ju endast konverterad med spridare och inget är särskilt optimerat för annat än bensin.
:)

Inget särskilt bra diskussionsämne kanske... :wink:

_________________
///BMW - Was sonst!
Johan Eriksson / Säter
M3E30 -87, M3E30-replika -89 E85, 318iT -02, 320 iT -00


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011