Kriterierna för att kunna nomineras till World Green Car:
Citat:
ELIGIBILITY - WORLD GREEN CAR?
The candidates must be all-new or substantially revised.
Candidates need to be in production and introduced for sale in at least one major market between January 1 - December 31, 2007.
OR
the vehicle/technology may be a prototype or experimental vehicle with potential near-future application provided that it has been released for individual or press fleet evaluations in quantities of ten or more.
One or more of the following “green” criterion are satisfied:
a. Tailpipe emissions equal to or better than California PZEV or US EPA Tier 2, Bin2, or Euro VI regulations, or equivalent.
b. Fuel consumption equal to or lower than 4.5 L/100km (52.3 mpg US) combined (55% City + 45% Highway) or equivalent (blended fuel volume if flex-fuel).
c. Use of a major advanced powerplant technology (beyond engine componentry) aimed specifically at increasing the vehicle's environmental responsibility (e.g. hybrid, fuel cell, etc.)
(NOTE: Flex-fuel technologies will be considered only in cases where the vehicles are available in countries where the infrastructure for both fuels is broadly established.)
(Min fet markering)
Detta kriterium borde favorisera diesel som vanligt. Jag tyckte listan såg ganska konstig ut.
EDIT: Läste igen och frågan är hur detta bedöms. Räknas diesel och bensin bara på l/mil eller är det energieffektivitet som gäller. För FFV verkar det som förbrukningen korrigeras för det lägre energiinnehållet. Frågan är bara vilket bränsle som utgör jämförelsepunkten, jag antar bensin men vem vet.
_________________
Gå med i Sveriges snabbaste växande Freecycle-grupp, Freecycle-gruppen i Göteborg.
Adress:
http://www.freecyclegbg.se