Är själv sedan många år prenumerant på denna tidning och är med likaledes förvånad vilken vändning, den tidning har tagit på senare år gällande etanolen.
Ändå var det väldigt postivt dom hade för nu tiotalet år sedan en hel del konverterings reportage, där en annan var med i en tidning med Tommy Walhström (numer redaktionschef på nämnda tidning)som iaf då intresserad journalist i ämnet.
Är man så opartisk man nu kan vara med väldigt förvånad dessa mer än väl påstådda följdskador som numer slutar att ta slut. Detta med historen och alla dessa erfarenheter genom åren som faktiskt finns och där sådana inte ens i närheten funnits.
För egen del har nu 10 år och 30 000 mil lätt passerats med olika konverterade bilar, motorcyklar, trädgårdsmaskiner mm.
Där uteslutande bara etanol används sommar som vinter faktiskt överlag utan problem.
Varför kan man fråga sig klarar sig nu hemkonverterade fordon sig bättre än fabriksbyggda sådana.
För problem brukar ju med rätt fort i övrigt framkomma rätt bra via forum osv...
//funderar med över min fortsatta prenumeration av denna blaska... Samt en gång etanol alltid etanol om man frågar mig.
_________________
http://www.etanolexperten.seAutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.