Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-04-18 06:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 07-07-17 16:43 
Offline

Blev medlem: ons 07-07-11 14:27
Inlägg: 2
Ort: Från
Hej!
Ville bara meddela att min Berlingo årsmodell 2007 med 1,4 l motor (siemens datastyrbox) funkar på 100% E85 utan att behöva konverteras har provat mig fram från 20%/30%/ 50% upptill 85% och idag 100% och körde ca 1,5 mil utan att den ryckte eller lysande motorlampa osv funkar som om man skulle köra 100% BF95.
Trodde jag var tvungen att köpa någon konverteringssats efter 50% inblandning, kollade på http://www.etanolbil.eu/ där var det någon annan med en citroen också siemens styrbox så jag letade i min bil vad jag kunde ha för styrbox och kom fram till att det var en siemens så jag tänkte jag prövar att tanka 100% och det funkade än så länge det kommer ju en vinter också fast jag har en motorvärmare annars blir det till att blanda i lite mer bf95.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-07-18 17:08 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 07-02-24 11:08
Inlägg: 596
Ort: Lyckeby Blekinge
det kan vara så att denna motor finns i bla citroen C3 som säljs i brasillien i flex utförande, det kan vara samma styrbox i bensinmodeller i europa för att förenkla lagerhållningen
tillverkningskostnaderna är ju den samma
http://www.citroen.com.br/novosite/scripts/car/feature/feature.aspx?idmodel=7&idcar=1

_________________
SPRIT OCH BILKÖRNING HÖR IHOP OM MAN TANKAR RÄTT
bensinmotor utan direktinsprutning är stenålder
har utrustning för att läsa av felkoder på bilar som är OBD2 kompatibla samt VAG-bilar med 2x2 kontakt

ta vara på jordens resurser köp en begagnad bil


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-07-18 20:06 
Offline

Blev medlem: ons 07-05-09 08:43
Inlägg: 486
Ort: Jönköping
Synd att det inte är lika enkelt på C5 V6... Tydligen går C5 2.0 utan vidare på E85 enligt www.etanolbil.eu


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011