Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: mån 19-09-16 15:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Prius på E85 II
InläggPostat: tis 08-04-29 12:05 
Offline

Blev medlem: mån 08-04-21 20:33
Inlägg: 570
Ort: Från
s.


Senast redigerad av PRIUS sön 09-02-15 21:28, redigerad totalt 1 gång.

Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08-04-29 12:54 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7125
Ort: Älvsjö
Kul då kan du ju köra på E85 ;-)

När jag svarade någon på Prius Chat http://priuschat.com/forums/prius-techn ... prius.html så fick jag svaret

"Aryan,

The 2003 Prius is completely different from the 2004-2008 Prius."

Men det är alltså inte riktigt är sant?

/Aryan

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Etanoldrift.
InläggPostat: lör 08-05-03 15:33 
Offline

Blev medlem: mån 08-04-21 20:33
Inlägg: 570
Ort: Från
s.


Senast redigerad av PRIUS sön 09-02-15 21:29, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-05-15 02:11 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1098
Ort: Närke
Citat:
e85 will cause more carbon deposits than standard 87 octane since the 1nz-fxe isnt designed for more than at least 90 octane, much less E85 that has 100-110 octane rating

Vem som än skrev den meningen behöver gå en kurs i engelska, och dubbelkolla sina källor.
:roll:

_________________
En bilmotor utan turbo suger...

"When the going gets tough, the tough get duct-tape." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Prius 2001
InläggPostat: sön 08-07-06 19:35 
Offline

Blev medlem: sön 08-06-29 08:42
Inlägg: 5
Ort: Halmstad
Mina erfarenheter från min Prius 2001 är att jag kan köra den på 8 liter E05(bensin) och 35 liter E85, vilket motsvarar E70 (81% E85) utan konvertering och utan att motorvarningslampan tänds.

Detta kan jag bara göra på sommaren eftersom kallstarter under 10°C krånglar redan vid E45 (50% E85).

Men är det bara över 15°C så kan jag köra på ren E85 men då tänds motorvarningslampan och felkoden 0171 genereras i motorstyrningen. Jag har dock instrument så jag kan nollställa denna och behöver göra detta ungefär var 5:e mil. Det känns inte så bra att behöva göra detta hela tiden så jag planerar koppla in en konverteringssats som förlänger insprutningstiderna.

Bilen nu drar ca 62g/km E85 vid blandad körning (0,79 liter milen).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Toyota Prius tested on E25
InläggPostat: tis 10-01-26 08:47 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7125
Ort: Älvsjö
Ingen nyhet såklart men det kommer bli kul att se om/hur utsläppen och förbrukning påverkas med E25

http://www.best-europe.org/Pages/Conten ... spx?id=566

Citat:
Toyota Prius tested on E25

Three electric hybrid cars are tested on E25 instead of regular petrol in São Paulo and Rio de Janeiro. First results from the trial show that the cars meet the upcoming pollutant emission standards in Brazil, USA and Europe.

Toyota do Brazil has donated two Prius HEVs for the project, initiated within BEST. The other Prius HEV is owned by the Brazil national oil company Petrobras.

The vehicles will run 40,000 km in 10 months on three driving routes that include urban and highway traffic. Two of the routes are in São Paulo and one in Rio de Janeiro.

A dedicated training course for drivers was organised by Toyota do Brazil and provided advice to drivers from Petrobras and the Brazilian Reference Centre on Biomass (CENBIO) / The Biomass Users Network of Brazil (BUN).

– The drivers of the HEVs are fully satisfied with the vehicles’ performance and comfort. They notice no differences to regular petrol driven HEVs, says Anton Hofer (WIP-Munich), member of the BEST São Paulo site coordination team.

The evaluation of pollutant emissions and fuel consumption is part of the overall HEV demonstration activities in São Paulo.

First test results show that the E25 fuelled HEVs fully comply with upcoming pollutant emission standards in Brazil, USA and Europe (Euro 5) with a satisfactory fuel consumption of about 14.3 km/l.

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011