Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 20-11-27 12:02

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 07-08-20 12:35 
Forumadministratör
Användarvisningsbild

göinge skrev:
Är Shell halvholländskt?! Jag som har bojkottat dem i tron att det är amerikanskt...!.

Jepp halv holländskt halv engelskt, men boykotta gärna på de har mkt fuffens för sig bl a i södra afrika. Boykotten har fö gjort att de gjorde en helomvändning vad gäller ett uttjänat oljeplatform -Brent Spar- som de tänkte sänka. Nu vet jag inte om amerikanska Exxon Mobile (ESSO/Mobile) eller CONOCO-PHILLIPS (JET) är så värst mkt bättre.

göinge skrev:
Jag tror att sådana här påtryckningsaktioner har större effekt om man enas om ett gemensamt brev som flera skriver under.

Ja bra ide, kan du göra ett utkast?

/Aryan

Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+

InläggPostat: mån 07-08-20 14:59 
Forummoderator

Okej, det är ju inte endast för att jag trodde att Shell var helamerikanskt som jag bojkottade dem, utan även för det man har hört i media om deras äventyr i Afrika. Skummade förresten igenom Shells hemsida och historik. Där nämns Kalifornien och anknytning till Spanien appropå snäckans färger.

Nåväl, jag tankar uteslutande på Statoil för där funkar ICA-kortet. Hade kunnat tänka mig tanka på medmerakortet på OKQ8 (om bara macken i Hässleholm hade haft E85) också. Funkar det förresten på Tanka (som har E85 i Hässleholm)?

TILL FRÅGAN: Jag är definitivt inte den kunnigaste här på forumet och därför överlåter jag gärna till någon annan att författa ett gemensamt brev till dumma miljöministrar!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme