Bilar med returlös bränsleinsprutning brukar ha en trycksensor som styr bränsletrycket. Desse sensorer ger en lineär signal 0-5V beroende på bränsletrycket. T ex i Ford och Volvo bilar använder Bosch trycksensorer som även ger en bränsletemp signal.
Andra har bara trycksignalen och använder t ex
http://www.aemeurope.co.uk/product_info ... d=AEM-0121 med max 100 psi / 7 bar tryck och
0.5 to 4.5Vdc lineär signal PSI = (25*(Voltage))-12.5
Nu slog det mig att ett enklast sätt att konvertera en sådan bil skulle kunna vara att byta trycksensorn till en med annat område de finns ju även för max 150 eller 200 PSI (samt max 50 och 75 PSI max) eller -ännu enklare- om sensorn har tillräkligt stort mätområde vore det ännu enklare att sänka sensorns utsignalspänning så att trycket höjs.
Om normaltrycket t ex vore ca 3 bar (43,75PSI) ger sensorn 2,25V som ECU ser.
Varje volt man tar bor från utgångsignalen ger då 25PSI/1,72 bar högre bränsletryck. Om man skulle sätta en diod med 0,75V späningsfall i serie med utgången skulle pumpen köras tills sensorn med dioden gav 2,25V igen men sensorn ger då 3V (3-0,75 = 2,25V) och trycket har höjds till 4,3 bar.
/Aryan