hej forumet, länge sen senast...
jag har kört fast.
problem 1
jag har bytt motor på en subaru men den nya var inte ritigt lika så jag fick byta även spridare, men...
den går som ett röv***, misstänker att spridarna på utbytesmotorn är större än på den gamla rasade..
varför den får för fett
....
de gamla passar inte att bara byta till..
om jag hade kunnat ta reda på flödet på de gamla, dels för att kunna ta reda på om det är det problemet...
i så fall skaffa lika stora som passar i railen.
de gamla är Denso märkta med siffror:
3010 821 28
men ingenstans på hela internet finns info om dessa?
någon här kanske vet?
annars kanske man kan knåpa ihop en spridare och en soppapump och försöka mäta flödet?
det är samma tryck, har jämför tryckregulatorerna från gamla och nya motorn...
Fråga 2:
det är antingen det eller fel på MAP sensorn,
hur i ???? fungerar den?
den verkar sitta i ett slingrigt hål i spjällhuset och mäter vaddå?
undertrycket i insugsröret innan spjället?
är det lika med luftflödet?
den ser ut såhär:
http://www.ebay.ca/itm/99-00-Subaru-Imp ... 2025745365bilen är en subaru forester 98?