Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-04-18 02:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09-02-12 23:14 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Patetiskt om de börjar hacka på veteranbilar nu igen.
Antagligen är de helt enkelt köpta av biltillverkare som vill sälja nya bilar..
Och dessa råkar inte ha bedömt att etanol är ngt att räkna med, därför måste dieseln pratas väl om.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 09-02-13 06:05 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07-01-08 02:25
Inlägg: 644
Ort: Linköping
Kör folk runt med veteranbilar så säljs det ju färre nya bilar... det är deras trasiga teorier. Baserar sig på samma trasiga nyliberala teorier som allt annat trams. Folk kör med gamla bilar eftersom det är billigare, och ofta har man inget alternativ. Nu skall gamla bilar straffskattebeläggas för att "motivera" folk att köpa ny bil. Man får väl hoppas att arbetsgivare "motiverats" betala högre lön också då så folk har råd. Troligen kommer folk åka buss istället. Nästa steg är då att lägga ned alla busslinjer...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09-02-14 06:54 
Offline

Blev medlem: lör 07-10-20 17:47
Inlägg: 144
Ort: De mörka Tivedsskogarna
Vägverket ja, hmff...
Att sätta sig i kontakt med dem, utan att ha några masochistiska drag, det är rena vansinnet.
Fan vet hur många gånger jag har ringt och försökt att resonera med dessa skrivbordsingenjörer, till ingen som helst nytta. Eller ja, kanske förresten, med tanke på hjärtslag och blodtryck efter en sådan upplyftande, nära på envägskommunikationsdiskussion, så bör väl det vara renrensat ifrån beläggningar i blodomloppet.
Jag kanske ska säga så här; det verkar som om kriterierna för att få jobba på detta eminenta verk måste innehålla åtminstone: förmåga att verkligen tro att teoretisk kunskap alltid är vida överlägsen en praktisk sådan, kunna läsa innantill, inneha arrogans och kunna delge detta innehav, inte ha någon som helst verklighetsanknytning.

Ahhh, det känns som om jag kan hålla på i en evighet, så jag byter inriktning.

Vägverkets aversion gentemot veteranbilar är ju inte direkt någon hemlighet, ej heller någon nyhet.
De har även varit uppbackade av många av sina gelikar på Bilprovningen och av en stor del av trafikpolisen, inbillar jag mig.
Okay, äntligen kommer jag till sak. Jag tror att en viktig aspekt i främjandet för veteranbilarnas försvinnande är 30-årsregeln. Det reglementet upplevs nog som en riktigt otäck nagel i vägverksögonen. Jag tror inte att man kan skylla på de gamla traditionella Svensson-egenskaperna/värderingarna, avundsjuka och "att göra rätt för sig". Jag tror att det går djupare in i vägverkssjälen än så.
Jag har svårt att uttrycka vad jag menar, men har ni läst hela inlägget så kanske det går fram ändå.

_________________
Kungsvelocipeden -41, sadelkonverterad.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011