Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 06:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Felmeddelande vid "skicka"
InläggPostat: tis 07-01-16 22:58 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
När jag skickar ett inlägg får jag följande felmeddelande men det tycks fungera ändå.

Ran into problems sending Mail. Response: 451 qq write error or disk full (#4.3.0)

DEBUG MODE

Line : 201
File : smtp.php

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-01-17 06:31 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Jag fick också det felmeddelandet några gånger igår. Dock verkar det som om postning av mycket korta inlägg inte ger felmeddelande. Idag kom det en ny spännande variant:

Could not connect to smtp host : 111 : Connection refused

DEBUG MODE

Line : 112
File : smtp.php

Men, som sagt, det verkar ju gå bra att posta i alla fall!

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-01-17 11:55 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Att det är SMTP inblandat indikerar att det är när nått email ska skickas som det skiter sig. Vilket kan förklara varför själva postandet av inlägg funkar OK.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 07-03-31 00:46 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Baggis skrev:
Att det är SMTP inblandat indikerar att det är när nått email ska skickas som det skiter sig. Vilket kan förklara varför själva postandet av inlägg funkar OK.


Hade detta problem igår, tror jag det var... felmeddelande vid skickande av inlägg... backade tbx o försökte igen ett antal ggr...
När det väl funkade, som jag trodde, så att jag kunde välja "Visa ditt meddelande" eller vad det står hade det gått iväg 15 inlägg eller så:(

Som tur var gick det att radera 14 av dem!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-05-02 19:45 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Lind skrev:
Ragamuffin skrev:
Baggis skrev:
Att det är SMTP inblandat indikerar att det är när nått email ska skickas som det skiter sig. Vilket kan förklara varför själva postandet av inlägg funkar OK.


Hade detta problem igår, tror jag det var... felmeddelande vid skickande av inlägg... backade tbx o försökte igen ett antal ggr...
När det väl funkade, som jag trodde, så att jag kunde välja "Visa ditt meddelande" eller vad det står hade det gått iväg 15 inlägg eller så:(

Som tur var gick det att radera 14 av dem!

Felet uppstår när Surftowns mailserver laggar. Att det skickas mail i samband med publicering av ett foruminlägg beror på den automatiska aviseringen via mail när någon svarar i en tråd.


Laggar deras server så in i h-e??

Det är mer regel än undantag numera tycker jag att det går segt att skicka meddelande... dessutom får man ofta felmeddelande när man backar tbx efter att ha läst en tråd.. Detta pga att det (servern) inte svarar i tid?

Är Surftown ett "seriöst" företag, med anledning av detta problem OCH deras hantering av den eventuella backupen av forumet som vi väl(?) inte sett till än?

Dags att se sig om efter en annan leverantör?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-06-01 21:34 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Frågar igen...
Det är ofta så att när man backar efter att ha läst en tråd att det bara visas en vit sida, som gör att man måste ladda om... Samma när man skriver ett inlägg o väntar på att detta skall postas?

Vad beror detta på och kan man göra något åt det?

Forumet är ju allmänt segt men det kanske beror på min lina? Jag har bara 2/0,5MBit/s


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 07-06-02 19:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Har kört tp-test och det är inte det som är felet. Uppkommer bara på etanolforumet. Även när man skrivit ett inlägg och väntar på att det skall visas händer detta.

Jag är säker på att det är servern forumet ligger på som är seg.

Är det bara jag som upplever att forumet går segt??

Visserligen har jag inte världens snabbaste lina men det skall inte behövas för att surfa på ett forum tycker i allafall jag...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-06-03 21:51 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
Jag har också problem med långa svarstider eller inget svar alls som vid skickat inlägg. Det leder till att man försöker skicka en gång till vilket leder till dubbla inlägg med samma innehåll. Man ser att flera råkar ut för det ibland.

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-11-11 04:34 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 07-01-08 02:25
Inlägg: 644
Ort: Linköping
Jag burkar få en tom sida med texten "Connection: close" när jag postar inlägg. Brukar få gå tillbara till forumidex för att det ska ordna upp sig. Själva inlägget kommer in, jag tror inte det har hänt nån gång att inlägget inte blivit postat.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011