Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: ons 17-12-13 17:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 08-09-29 23:46 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
Hello!

Scania diesel motors, running on E95 or Dieselenol, was modified - compression was changed to 28.
American 2-stroke diesels was modified too - to 22:1, becouse of in 2-strokes part of hot burned gas is stayed in cylinder and mixed with intake air, and temperature of air in cylinder is increasing.

if we more preheat intake air, and do not change compression, temperature of compressed air in the cylinder will be so high as temperature cold air, compressed with 28:1

modern diesel motors usually have a turbocharger. after turbocharger intake air is very hot, so they have an intercooler. if we swith off intercooler or re regulate it - we can get a "free" preheater, not using extra fuel or electricity.

so usual diesel motors will work on ethanol without expensive reconstruction - only with regulation of fuel pump and intake air temp.

PS sorry for not good english.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08-10-01 00:19 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1082
Ort: Närke
I guess you'll have problems starting such an engine because you will have nowhere to build up energy in the turbo before combustion is achieved.

Besides, the Scania ethanol diesel does already have turbo. As do the BSR-konverted SAAB diesel.

_________________
Volvo s60 turbo. Ej etanolkonverterad... ännu.

"When the going gets tough, the tough get duct-tape..." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08-10-01 06:14 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
there is have sence to make 2-fuel system - starting on diesel fuel, after warming switch to ethanol.

or install additional electric or "diesel fuel" intake air preheater (like webasto) for starting and idling, for example.

so question is: "will idea with preheating intaking iar work at all"?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011