Virent gör framsteg:
http://green.autoblog.com/2011/08/26/vi ... -vehicles/Deras process kan alltså ge bensin, diesel, flygbränsle (kerosene) från biomassa.
http://green.autoblog.com/2009/06/23/vi ... -award-fo/Citat:
That means the same process can create gasoline, diesel or jet fuel from nearly any cellulosic biomass, including those not typically used for food. Further, the BioForming process can be quickly modified to produce fuel without altering the feedstock.
..
Due to the low power requirements for the production of Virent's biofuels, the firm boasts a 20- to 30-percent cost advantage over today's ethanol. Soon, the company plans to compete directly with petroleum-based fuels on the open market with a 10,000-gallon-per-year pilot plant. If Virent's analysis is correct, the company's fuel will be competitive as long as fossil fuels hover around $60 per barrel.
Virent samarbetar med Shell som förstås är intresserade av ett bränsle som är helt kompatibelt med befintlig infrastruktur på alla områden. Frågan är väl då vilken typ av etanol man jämför med när man beräknar kostnaden, rörsocker där bagassen används för att tillverka el, majs-etanol...