http://www.autobloggreen.com/2009/08/01 ... and-u-s-b/
Inte den snyggaste bilen man har sett men helt ok. Intressant interiör som är i princip samma som det som kommer att sitta i den färdiga produktionsbilen. Mittkonsollen samt "växelspaken" och hastighetsmätardelen är kommer att se ut som på bilderna men resten blir potentiellt lite annorlunda, andra material osv. Helt klart mer intressant invändigt än utvändigt.
Full laddning , 200V på mindre än 8 timmar.
Snabbladdning upp tilll 80% på under 30 minuter. Snabbladdaren är dock inte billig, 45 000$.
Man räknar med att vikten bör bli ungefär detsamma som motsvarande förbränningsmotorbil trots ett batteri på 200 kg, detta eftersom man slipper en tyngre förbränningsmotor samt transmission.
Man räknar med en månadskostnad (Japan) på omräknat till dollar 13$ om man kör 100 mil. Motsvarande för en förbränningsmotorbil som drar 0.5l/mil är 63$. Enligt Nissan så ska bilen kosta samma som en motsvarande bil med förbränningsmotor exkluderat batteriet som potentiellt kommer att leasas vilket i så fall skulle innebära att leasingen får kosta ca 500 kr/månad för att det ska gå jämnt upp. Detta då med dagens bensinpriser och elpriser i Japan.
Den ska alltså släppas 2010 men kommer antagligen i begränsad upplaga och endast leasing initiellt. 2012 verkar man gissa på att den ska finnas för gemene man.