Jo det kommer väl i alla tider finnas människor som "vet lite mera" och så även i detta fall verkar vandra lite väl långt från verkligheten och sedan med tanke på att så många under så många år kört på mer eller mindre etanol i sina standardbilar, utan iaf större praktiska problem och efter egna nu över 16000 konverterade mil och tio år kan jag bara avfärda det mesta av denna kritik och då av rena praktiska erfarenheter.
Sedan får självklart var och en själva avgöra vem man skall tro på, skulle själv för egen del som trebarnspappa boende långt ut på landet inte på något sätt "riskera" något och är med det fullständigt övertygad om att dom så kallade riskerna INTE är större med spriten än vad dom skulle vara med bensin, under då förutsättning att en motor tex inte går för snålt.
Det är i alla fall min tämligen långa erfarenhet på området.
Spritmissbrukande helnykterist

_________________
http://www.etanolexperten.seAutoFFV konverterade Nissan Micra 1,3 -00 & Mazda Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.