In en blek där du. Ja, jag kör endast sprit, trött på att tanka bensin, så den håller ja mig borta ifrån. Men det som förbryllar är att den ändå är så ha kig även innan den laddar vid belastning på låga varv,, 245an ja hade gjorde inte tillstymelse till hack, misständning, bränslemängdsfel när ja hade den, den kunde man segdra och trampa på med 5an i på låga varv och den bara drog. Men denna har gäckat mig ända sen ja köpte den och körde hem dem från Alingsås,, den va likadan då,, hackade vid belastning, men då på bensin och i originalutförande,, försökte hänga på morsan när hon hade sin SAAB 900 Talladega,, men fick kämpa med växlingarna för att haka på under hemvägen,, tänkte att det kanske skulle styra upp sig med en motorrenovering, rev isär å bytte allt som går att byta utom ventiler och styrnigar,, men vid första provturen va den ändå likadan, även efter alla felsökningar och byten av komponenter,, det som är lite mysko är att den ger motortempgivarsignal felaktig eller utebliven, trotts kontroll av kablar, externt dragna kablar till boxen, motortempgivarna jag testad är felfria och funkar klockrent i en annan bil,, men likförbaskat så ger den felkoden hela tiden, vet inte va det kan bero på, är boxen själv som gör att det svänger så, då jag testat alla 3 boxarna på arbetsbänken med enbart ström, jord och givarkabel till pin 13,, en LH2.4 box från 240 -90 i bilen ger dock stabil signal, men den ligger ju inne med fel programvara och elfläkten startar direkt även med eller utan tändningen på,, så skulle som sagt va intressant att se vad andra har för givarsignal från motortempgivaren på sina 940 turbo,, om den som min pendlar mellan 0.4 upp till 0.68v,, vilket motsvarar en pendling på motortemp från 80 till ca40 grader enligt uträkning till motorstyrningen,, har som sagt spårat vart i boxen signalen som pendlar går,, men det gör mig inte klokare då alla 3 boxar är likadana. Broder ropade in en 984 box på tradera,, så tänkte ja skulle mäta den när han får hem den och se. Men skulle va intressant att veta om andras 940 turbo också pendlar på pin 13 konstant,, för då kan man utesluta det och låta det va om deras bilar går bra. Vet inte vad mer man kan byta på denna för att se im den kan gå normalt,, helt slut på idéer då bränsleboxen å är utbytt till en chippad guldbox,, men likadan ändå. Så nu vet ja inte vad som finns att byta ut längre, enda jag inte bytt är tändmodulen och svänghjulsgivaren, men dessa ska antingen funka eller inte funka,, starta eller inte starta så att säga. Så kag är rätt rådlös för tillfället tyvärr =\
_________________ "Friskt kopplat hälften brunnet" "Inget puts är så bra att det inte kan bli bättre"
|