Då är ja en hundring rikare då ;D Testade SAABs röda spridare, då gick den magert, lambda lampan tände sig, men sen stoppa ja tillbaka de grön 465cc spridarna. Den har betett sig likadant sen ja köpte den och den gick på bensin, det som är bytt är: 3st bränsleboxar, nu den senaste som är en chippad 972a, motortempgivaren är bytt, LMM, bytt, Lambdan är en ny modellanpassad NGK, bränslefilter, bränslepump i tanken från en flexifuel (gjord för E85), tändbox (chippad guldbox) allt i tändväg volvo original, gasspjällskontakt,, och säkert nått mer. Han går som en gris när man gasar å turbon laddar, spinner 1,2,3an så då verkar han inte ha soppabrist. När man gasar normalt så går den klockrent,, halvgas på 5an från 1500rpm så börjar man känna, ger man man fullast på gasen så kommer ryckningarna,, känns som små små misständningar ungefär. På ettan och tvåan så känner man inte av det,, är när man kommer upp på trean och uppåt vid lägre varv på halv gas och uppåt,, vid högre belastning på lägre varv om man säger,, då känns det mer men samma syptom om man ligger i 90-100 och ska köra om och gasar på,, då rycker det även när turbon laddar. Så vet inte som sagt vad det kan va längre, känns som allt är bytt,, det konstiga är som sagt att motortempgivarsignalen pendlar, trotts att det är tredje LH boxen ja har nu, och det har inget med kablaget eller nått i bilen,, boxen mäter likadant då den är löst inkopplad på verkstadsbänken med enbart ström, jord och motortempgivaren och mätning med mutimeter på pin 13 ut från boxen, så verkar som det ska va så på 940 -97.
_________________ "Friskt kopplat hälften brunnet" "Inget puts är så bra att det inte kan bli bättre"
|