Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 10:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09-07-12 09:47 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
jaså, nu blev jag intresserad, var och hur ?:P

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-07-13 11:32 
Offline

Blev medlem: tor 09-02-05 23:17
Inlägg: 133
J.K Nilsson skrev:
Askilje, till din 900 finns det fabriksfärdig lösning som bara behöver trimmas lite.

J.K Nilsson


Är det värmeplattorna du tänker på?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-07-13 11:56 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
det måste vara de, enligt denna tråd:

http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=4866

det låter som det inte är standard?

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-07-13 12:41 
Offline

Blev medlem: tor 09-02-05 23:17
Inlägg: 133
Inte standard på alla!

Vet inte om denna lista stämmer än iofs.

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=79318

För att se bilden så kolla här:

[img=http://img190.imageshack.us/img190/3851/c99varmeplattor.th.jpg]

så slipper du lite porr-reklam..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-07-13 14:16 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
jag har ett relä som är märkt airpump/heatplate under huven. Då har jag alltså denna värmeplatta?

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-07-13 14:48 
Offline

Blev medlem: tor 09-02-05 23:17
Inlägg: 133
Det låter så. Men du borde kunna se om det sitter något sånt mellan insugningsröret och toppen!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-07-13 23:06 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
askilje skrev:
jag har ett relä som är märkt airpump/heatplate under huven. Då har jag alltså denna värmeplatta?


Det relät används väl också till den eldrivna luftpumpen för luftinblåsning i avgasportarna? För övrigt är det vanligt att märkningen på reläsocklar och liknande är likadan oavsett motorutförande osv, så exakt funktion hos reläerna stämmer inte nödvändigtvis med märkningen på alla exemplar.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-07-14 09:03 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
jo men 900 turbo har ingen luftpump? det fick jag iaf förklarat i en annan tråd.

Sen är det ganska bra märkt vad som finns och inte.

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09-07-18 09:20 
Offline

Blev medlem: tis 06-12-19 19:03
Inlägg: 284
Det är förmodligen värmeplattan. Den kan vara svår att se mellan topp och insug.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09-07-18 09:33 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
har du någon aning om hur man trimmar den som JK säger? Samt vilka temperaturer kan man komma upp till?

Edit: säkringen är på 60 A så nog bör man kunna kräma ut rätt mkt värme :P

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-07-20 21:35 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
kan detta vara värmeplattan?

Bild

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09-11-07 14:17 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
har nu mätt förbrukningen under ett par nästan identiska långkörningar (25 mil utan stopp) när jag inte har blockerat hela kylaren låg förbrukningen på ca 1.16l/mil uppmätt, med helt blockerad kylare sjönk förbrukningen till 1.03l/mil. Under körningarna har det varit nollgradigt. sommartid har förbrukningen legat mellan 0.9-1l/mil

Det syns även på temperatur mätaren att motorn inte blev lika varm som med blockerad kylare.

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09-11-07 15:26 
Offline

Blev medlem: tor 08-09-25 23:06
Inlägg: 980
Intressant... Kanske skulle blockera min kylare med då...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011