Etanol.nu http://etanol.nu/forum/ |
|
Hjälper verkligen förvärmning något? http://etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=27&t=2011 |
Sida 4 av 4 |
Författare: | askilje [ sön 09-07-12 09:47 ] |
Inläggsrubrik: | |
jaså, nu blev jag intresserad, var och hur ?:P |
Författare: | BioPower [ mån 09-07-13 11:32 ] |
Inläggsrubrik: | |
J.K Nilsson skrev: Askilje, till din 900 finns det fabriksfärdig lösning som bara behöver trimmas lite.
J.K Nilsson Är det värmeplattorna du tänker på? |
Författare: | askilje [ mån 09-07-13 11:56 ] |
Inläggsrubrik: | |
det måste vara de, enligt denna tråd: http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=4866 det låter som det inte är standard? |
Författare: | BioPower [ mån 09-07-13 12:41 ] |
Inläggsrubrik: | |
Inte standard på alla! Vet inte om denna lista stämmer än iofs. http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=79318 För att se bilden så kolla här: [img=http://img190.imageshack.us/img190/3851/c99varmeplattor.th.jpg] så slipper du lite porr-reklam.. |
Författare: | askilje [ mån 09-07-13 14:16 ] |
Inläggsrubrik: | |
jag har ett relä som är märkt airpump/heatplate under huven. Då har jag alltså denna värmeplatta? |
Författare: | BioPower [ mån 09-07-13 14:48 ] |
Inläggsrubrik: | |
Det låter så. Men du borde kunna se om det sitter något sånt mellan insugningsröret och toppen! |
Författare: | torbjorn [ mån 09-07-13 23:06 ] |
Inläggsrubrik: | |
askilje skrev: jag har ett relä som är märkt airpump/heatplate under huven. Då har jag alltså denna värmeplatta?
Det relät används väl också till den eldrivna luftpumpen för luftinblåsning i avgasportarna? För övrigt är det vanligt att märkningen på reläsocklar och liknande är likadan oavsett motorutförande osv, så exakt funktion hos reläerna stämmer inte nödvändigtvis med märkningen på alla exemplar. |
Författare: | askilje [ tis 09-07-14 09:03 ] |
Inläggsrubrik: | |
jo men 900 turbo har ingen luftpump? det fick jag iaf förklarat i en annan tråd. Sen är det ganska bra märkt vad som finns och inte. |
Författare: | reez [ lör 09-07-18 09:20 ] |
Inläggsrubrik: | |
Det är förmodligen värmeplattan. Den kan vara svår att se mellan topp och insug. |
Författare: | askilje [ lör 09-07-18 09:33 ] |
Inläggsrubrik: | |
har du någon aning om hur man trimmar den som JK säger? Samt vilka temperaturer kan man komma upp till? Edit: säkringen är på 60 A så nog bör man kunna kräma ut rätt mkt värme |
Författare: | askilje [ mån 09-07-20 21:35 ] |
Inläggsrubrik: | |
kan detta vara värmeplattan? |
Författare: | askilje [ lör 09-11-07 14:17 ] |
Inläggsrubrik: | |
har nu mätt förbrukningen under ett par nästan identiska långkörningar (25 mil utan stopp) när jag inte har blockerat hela kylaren låg förbrukningen på ca 1.16l/mil uppmätt, med helt blockerad kylare sjönk förbrukningen till 1.03l/mil. Under körningarna har det varit nollgradigt. sommartid har förbrukningen legat mellan 0.9-1l/mil Det syns även på temperatur mätaren att motorn inte blev lika varm som med blockerad kylare. |
Författare: | matsuda [ lör 09-11-07 15:26 ] |
Inläggsrubrik: | |
Intressant... Kanske skulle blockera min kylare med då... |
Sida 4 av 4 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |