Dr. Mabuse skrev:
Hur upplever du turbo-lagg efter du tog bort intercoolern?
Hej ! Känslan är att turbon svarar mer direkt, att ingen fördröjning känns eller syns på tryckmätaren,
som är en separat monterad turbomätare. Motorn drar mjukare hela registret.
Att notera är att det är större insprutare (ca 35%) och ngt höjt bränsletryck.
Håller lambda-värdena fint, ingen tändning av motorlampan.
Ökad bränslemängd i nuläget ger inget mer vrid.
Trycket ökade något på turbomätaren vid borttagandet av intercoolern.
Från 0,4 till 0,5 i övertryck.
Tycker just nu att det "är bra som det är"
att höja turbotrycket känns inte som bra väg att gå, om man skulle vilja
klämma ur mer vrid ur motorn.
Höjer man vridmomentet ytterligare börjar det bara att kosta skjortan i drivlinan.
Har inte varit inne i boxen och ändrat i tabellerna eller skruvat nåt med tändningen ännu.
Lycka till !
Hälsar Etalappen