J.K Nilsson skrev:
T5 räknar med insugslufttemperaturen, ingastrycket (MAP) och varvtalet för att beräkna insugen luftmassa. Ökar temperaturen så minskar ju insugen luftmassa vid samma varvtal och ingastryck.
Ahh, den räknar ut massan. Då
J.K Nilsson skrev:
Du kan logga spjällöppningsvinkeln, varvtal och insugslufttemperaturen för att titta i Innovate Logworks efter spjällöppningsvinkeln som funktion av insugslufttemperaturen och varvtalet.
Nu har jag tappat förmågan att logga igen, ska gå igenom inställningarna, kan nog bero på att kontakten till insugsluften är lite ostabil och tänder motorlampan. Ingen data från systemet ang. insugsluften, sätter den till 10C.
J.K Nilsson skrev:
Förvärmningen av spjällhuset påverkar knappast insugslufttemperaturen i någon större utsträckning. Den ska bara hålla spjället och spjällhuset isfritt.
Åhh, så lite.
Har monterat papp i grillen för att minska värmeförlusterna.
Har haft lite allamöjliga problem, så det går trögt med loggninen
Har haft 92-gradig termostat några år, men motorn gick aldrig över 86 grader, ens stillastående på tomgång (med papp vid grill). Ny 92'a ger 87-92 grader vid 50-80 km/h (med samma papp vid grill).
Ska se om bränsletemperaturen i fördelarröret har ändrats med ny termostat. Återkommer