Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: sön 17-12-17 09:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons 11-09-21 10:16 
Offline

Blev medlem: tis 08-02-12 22:56
Inlägg: 17
Ort: Göteborg
Hej!!

Var och bromsade min bil häromdan, och är mycket nöjd. :lol: :lol:
Fick ut 636 Hk och 729 Nm (utan lustgas) På E85 i Min 2,7 biturbo Audi RS4
Jag har bara gott och säga om E85 ett helt underbart bränsle att köra på.
Har kört RS4 an på E85 i ca 5 års tid utan några problem.
Här en länk till bilen.
http://www.garaget.org/show.php?car=3421


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 11-09-21 21:18 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1082
Ort: Närke
Hur kommer det sig att det blev en så ojämn vridmomentskurva?

_________________
Volvo s60 turbo. Ej etanolkonverterad... ännu.

"When the going gets tough, the tough get duct-tape..." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 11-09-21 21:27 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 5974
Ort: Hindås
Tack för fina bilder!
Japp, man tar sig ju för pannan när vissa förståsigpåare hetsar upp sig för att någon tycker bensin är sämre för våra ögonstenar!
De kan lägga dagar på att berätta om vilka hemskheter som kan hända om man kör på etanol, särskilt om man ska trimma motorn.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 11-09-21 22:59 
Offline

Blev medlem: tis 08-02-12 22:56
Inlägg: 17
Ort: Göteborg
Dr. Mabuse skrev:
Hur kommer det sig att det blev en så ojämn vridmomentskurva?


Hej!!
Ja du jag är väl inte rätt man att svara på det,men om jag tittar på pappret med laddet så är det 0,5 bar vid 2200 varv vid ca 3500 är det 0,7 bar och där ökar laddet snabbare för att vara begärt ladd 2,1 bar vid ca 4400 varv och 2,1 bar ladd till varstopp på 7200 varv.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 11-09-22 17:40 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1082
Ort: Närke
holyday skrev:
Dr. Mabuse skrev:
Hur kommer det sig att det blev en så ojämn vridmomentskurva?


Hej!!
Ja du jag är väl inte rätt man att svara på det,men om jag tittar på pappret med laddet så är det 0,5 bar vid 2200 varv vid ca 3500 är det 0,7 bar och där ökar laddet snabbare för att vara begärt ladd 2,1 bar vid ca 4400 varv och 2,1 bar ladd till varstopp på 7200 varv.

Hysteriskt! :D

_________________
Volvo s60 turbo. Ej etanolkonverterad... ännu.

"When the going gets tough, the tough get duct-tape..." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011