Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 15:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-08-08 10:59 
Offline

Blev medlem: lör 08-07-12 14:45
Inlägg: 13
Ort: Från
karlmb skrev:
...nja, det är nog faktiskt få motorer som klarar så mkt turboflås som den svenska volvofemman och sexan.
Tyävrr har ju inte ppl sett till att utnyttja det medans tid var och nu har man inte så stro nytta av 300Hk i en vanlig svensonbil av politiska skäl.
Och inte satsade man på ngt annat heller, förrän nu med 200 hk femman (+ nya 3.2 sexan möjligen. All heder om man iaf gjort den alkoholberoende)
Under tiden hann hela svenska Ottomotor-utvecklingsavd att flyttas till Köln...
Ford har ju däremot haft notoriskt övertrimmade motorer med kort livslängd i de fallen man spetsat dem lite.


Har själv haft cossie och motorn var minsta problemet... :wink: däremot bakdiffen... :x

Intressant är att nya duratec motorerna med och utan överlddning verkar gå som f-n, kolla in 2.0 mondeo i detta klippet. Otrimmad dessutom... förutom ett K&N filter... sök på youtube under "mondeo 2.0 duratec 0-100 7.7 sec"


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011