Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: lör 18-08-18 03:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre 13-05-24 14:12 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1089
Ort: Närke
Jag har en Fuel-rail med spridare från en Golf GTI (tror det var mk3) som ligger och "skräpar".

Det var tänkt till ett konverteringsprojekt för en Peugeot V6, men jag satte piggyback på istället, så FR blev över.
Jag återkommer med artikelnummer och miltal när jag kommer hem från jobbet och kan leta rätt på den.

_________________
Volvo s60 turbo. Ej etanolkonverterad... ännu.

"When the going gets tough, the tough get duct-tape..." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Senast redigerad av Dr. Mabuse tor 15-07-16 19:26, redigerad totalt 2 gånger.

Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15-07-11 12:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1089
Ort: Närke
Rensade lite hemma och hittade saker jag glömt bort att jag hade:

VW Golf (mk3?) GTI spridare, 4 stycken monterade i fuel-rail.

De var tänkta till min Peugeot-konvertering, Peugeot 605 SVE 3,0 1998 (motorbeteckning ES9J4, den nyare V6:an med 60° cylinder-vinkel). Passar även till Peugot 406 med V6-motor. Hitta 2 spridare till, och du är hemma med en v6-konvertering...

Fuel-rail är märkt
VW 037 133 317
2435 170 013
V4-60136
PA 66-6F 35

Bosch 0 280 151 016
2 437 013 005

Skick: har suttit på en bil som gått ca 14k mil, jag har inte provkört den men den borde vara i fullt funktionsdugligt skick.

Pris: gratis, men du får gärna betala frakten... :wink:

_________________
Volvo s60 turbo. Ej etanolkonverterad... ännu.

"When the going gets tough, the tough get duct-tape..." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 15-09-06 09:34 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1089
Ort: Närke
Bump, med tilläggsinformation:

Fuel-railen hör till VAG-motorer med motorkoden ABF. 2,0 liter 16ventiler.
Hittas i VW Golf, Passat. Seat Ibiza, Cordoba(?) m.fl.

Spridarnas Bosch-nummer är 0 280 155 606
Flödar 215.5 cc/min vid 3 bar. Vilket är 22% mer än Peugeot & Citroën V6.

Borde även passa till att konvertera 4- och 5-cylindriga VW Transporter/Caravelle mellan 1990 och 2003. Ger +55% flöde.

_________________
Volvo s60 turbo. Ej etanolkonverterad... ännu.

"When the going gets tough, the tough get duct-tape..." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011