Etanol.nu
http://etanol.nu/forum/

Långtest V50 1.8F
http://etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=39&t=630
Sida 1 av 1

Författare:  FiddeUBC [ sön 07-04-08 15:17 ]
Inläggsrubrik:  Långtest V50 1.8F

Körde 60mil igår på ren E85 drift.

Bilen drog i medelförbrukning 1.06Liter / milen och då med en hastighet på 130km/h hela vägen :lol:

Författare:  ArneL [ sön 09-10-04 14:35 ]
Inläggsrubrik: 

I Norge vil det si 8 - 9 kr pr mil med E85 drift. Denne bilen leveres også i Norge som 1,6D DRIVe start/stop diesel, da koster den 16 000 kr mindre enn i etanolversjon og bruker 0,4 l/mil som vil si en kostnad på 4 - 5 kr pr mil !
Vi får heller ingen avgiftsreduksjon, fri bomring, eller parkering ved å velge etanoldrevne kjøretøy.
Så i Norge må man være bortimot tokig om man velger en V50 etanol kontra en V50 1,6D DRIVe diesel m start/stopp funksjon!
Jeg skal kjøpe ny bil nå, men kommer nok til å velge en dieselbil feks den nevnte Volvoen eller en Mazda 6 stasjonsvogn DIESEL. Og jeg som har vært etanol (og elbil) forkjemper i 2 år med 50 % blandtanking med E85 på min 99 modell Mazda Demio..
I Norge er 70 % av nybilsalget DIESELbiler. Usj!! :oops:

Författare:  Baggis [ sön 09-10-04 18:15 ]
Inläggsrubrik: 

Det börjar vara ganska tydligt vad du vill säga nu efter att du har haft nästan samma text i ett flertal inlägg, haha!

Författare:  BioPower [ mån 09-10-05 20:21 ]
Inläggsrubrik: 

Baggis skrev:
Det börjar vara ganska tydligt vad du vill säga nu efter att du har haft nästan samma text i ett flertal inlägg, haha!


Inlägget är riktat till?

Författare:  Baggis [ mån 09-10-05 20:29 ]
Inläggsrubrik: 

BioPower skrev:
Baggis skrev:
Det börjar vara ganska tydligt vad du vill säga nu efter att du har haft nästan samma text i ett flertal inlägg, haha!


Inlägget är riktat till?

Alltid om jag ej citerar så avser jag det som är direkt ovanför, dvs ArneL i detta specifika fallet.

Författare:  ArneL [ fre 10-01-29 15:55 ]
Inläggsrubrik: 

Ja det er jo ikke så mye aktivitet på dette forumet etter prisen på etanol steg i Sverige.. Men i Norge begynner det å bli meget aktuelt med etanol da prisen er under 8 kr, mens bensin og diesel langsomt klatrer oppover, bensin ca kr 12,50 nå.. Desverre er nybil med etanol nesten ikke eksisterende, INGEN av de små bensinbilene fås kjøpt ny som FFV, det er kun feks Ford Focus/Volvo V50, og Mitsubishi Lancer i vanlig prisklasse å få kjøpt, spesialbestilt.. Da må man betale mer enn i dieselversjon.. Dette er biler med forbruk ca 1 liter pr mil med E85.. HVORFOR SELGES IKKE FEKS MAZDA 2 ELLER MAZDA 3 SOM FFV?? Den fins GARANTERT som FFV på Brasilianske markedet.. Er jo bare et annet dataprogram i ECU'en som skal til!

Mazda 2 bensin har et forbruk på bensin ned mot 0,4 l, dvs ca 0,5 l m E85 på langkjøring.. Det er sånne biler vi TRENGER!

HVORFOR?! HVORFOR!? KJÆRE BILPRODUSENTER OG BILIMPORTØRER; HVORFOR FINS IKKE DISSE BILENE Å KJØPE HER SOM FFV I NORDEN?!

Författare:  Baggis [ fre 10-01-29 16:37 ]
Inläggsrubrik: 

Du skickar väl även detta till biltillverkarna? För här läser de knappast.

Författare:  kakraemer [ mån 10-02-01 16:36 ]
Inläggsrubrik: 

@ ArneL

Kan du ikke bare kjøpe en bensinbil da og konvertere den?
Fungerer utmerket med Mazda'en i signaturen min.

Författare:  kakraemer [ mån 10-02-01 17:07 ]
Inläggsrubrik: 

@ FiddeUBC:

Min konverterte Mazda 5 drikker også ca. 1,05 - 1,10 på E85 ved motorveikjøring i Danmark.
Har du målt Volvo'n på bensin?
Mazda'n ligger rundt 0,85 på samme type kjøring med bensin.

For øvrig er det jo samme 1,8 motor i din Volvo, min Mazda og Ford Focus. Eneste forskjellen er herdede ventiler/ventilseter og annen software i Flexifuel modellene. Så kan man lure på hvorfor ikke de bare lager alle som Flexifuel?

Sida 1 av 1 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/