Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 04:53

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 10-03-04 13:24 
Offline

Blev medlem: tis 10-03-02 21:49
Inlägg: 4
Hello,

i wonder if there are any engine damage due to a lean burning rate in non converted engines.

As i read the burning temps of E85 are lower than on gasoline.

In a german forum someone testet the exausttemps with a sensor. On E85 the temps were lower than on gasoline.

Is there any reported case of burnt outlet valves due to the use of E85?

I run a VW Golf Monomotronic with just a washer in the gasoline pressure unit to rise the pressure.

Thanks David


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 10-03-14 17:53 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
You can feel safe!
No reported damages after thousands of miles in hundreds of different cars!
If U want to tune for more performance there is a little other picture, but so is when doing this on petrol.
On standard or moderate engine output there is nothing that can cause problems on the engine or exhaust aftertreatment, that wouldn't do so when running on petrol.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011