Ja du det är mycket om dessa regelverk man kan ha sina åsikter om det vet vi ju redan i etanolbranschen,,, Vet första gången tror det var runt -98 jag som "visionär" körde med sådan belysning i form av biltemas dimljus på en tidigare mc, men då gav det en direkt 2:a på besiktigningen och gillades inte alls hur mycket man än förklarade...
Till åren där på som det faktiskt blev lagligt så minns jag att densamme besiktningsman bara muttrade åt denna belysning som plötsligt var lagenlig,,,
Oj nu blev det en hel del OT i min egen tråd,, flytta gärna om det är möjligt,,
Ja det är med annan historia att på ett fordon personbil eller lastbil normalt inte får ha mer än ett par halvljus och två parkeringsljus. Sedan för lastbilar gäller då begränsat antal positionsljus fram.
Åkte dit ett par gånger med micran tills jag gav upp med att ha tre glödisar i extraljusen, där en gång en polis hals över huvud sprang över vägen vid en poliskontroll bara för att få anmärka på detta med en villkors 2:a. Den andra gången skede som tur var efter besiktningen och var då en polisbil för flygande kontroll kom från en sidoväg och såg detta och kom sedan snyggt bakifrån och blinkade in bara för denna belysning,,, på den tiden innan DRL belysningen så gick glödisarna endast tillsammans med dom för dagtid endast lysande dimljusen.
Där en av konstaplarna muttrade om att avståndsbedömingen "kan" försvåras om fler lampor finns på fordonet,, vad sägen man då om dessa julgranar på vägarna som sagt,,,
_________________
http://www.etanolexperten.seAutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.